Ingezonden persbericht


Persbericht

Maxus
7 juni 2010

Fiat Group Automobiles kiest voor media- en marketingbureau Maxus

Fiat Group Automobiles Netherlands B.V. (FGAN) gaat samenwerken met het voor Nederland nieuw opgerichte media- en marketingbureau Maxus. Tot FGAN behoren de merken Fiat, Alfa Romeo, Lancia en Abarth. De samenwerking moet FGAN synergievoordelen voor de totale groep opleveren bij het benutten en inzetten van diverse media. Tevens ondersteunt Maxus per merk bij het bepalen van de communicatiestrategie.

Jan Flipsen, algemeen directeur Fiat Group Automobiles Netherlands B.V.:"Al bij de eerste kennismaking leek het of Maxus al wist welke kant we met onze merken Fiat, Alfa Romeo, Abarth en Lancia uit willen gaan. De klik met het bureau was er direct. Ik denk dat dat ook van belang is. Als je niet op dezelfde lijn met je mediabureau zit, pakt het verkeerd uit. Het contract dat we vandaag getekend hebben, is opnieuw een stap in de ontwikkeling van onze prachtige merken. We kijken uit naar een prettige samenwerking."

Kelly Clark (Global CEO Maxus): "We zijn zeer verheugd Fiat Group Automobiles in Nederland te mogen verwelkomen bij Maxus. Fiat Group is een zeer ambitieus bedrijf met een portfolio aan merken die perfect zijn gepositioneerd voor de hedendaagse automarkt. We kijken ernaar uit om hen de komende tijd te helpen hun merken verder uit te bouwen en nog meer marktaandeel te winnen."

Rosita Wijngaarde - Managing Director Maxus Nederland "We omarmen de uitdaging om het groeiende merkportfolio van Fiat Group Automobiles zodanig te positioneren, waarbij er voor elke doelgroep een interessante propositie is. Het momentum binnen de Fiat Group is dan ook uitermate geschikt om de perceptie van de consument voorgoed te veranderen. De propositie van Maxus sluit perfect aan om Fiat Group te helpen nieuwe vormen van communicatie binnen de juiste kanalen te ontwikkelen waarbij conversatie en participatie van de hedendaagse consument met de merken centraal staan."

Maxus is - naast Mediacom, Mediaedge:cia en Mindshare - een van de vier wereldwijde mediacommunicatienetwerken binnen WPP's media investment management moedermaatschappij GroupM. Met de sinds eind 2009 opererende vestiging in Amsterdam, heeft Maxus nu 40 kantoren in haar wereldwijde netwerk.

Noot voor de redactie,