Ingezonden persbericht


Nieuw: DE ESSENTIE VAN COMMUNICATIE (Zandbeek Communication Group)

In De essentie van communicatie zijn inzichten uit de disciplines psychologie, communicatie, marketing en antropologie verenigd tot een methodiek voor succesvolle communicatie: RootZ. De uitgave laat de kracht van authenticiteit zien. Theoretisch onderbouwd, praktisch toepasbaar. Bestel nu! In deze uitgave:

* De essentie van communicatie

* De communicatie van essentie

* De auteurs

* RootZ Network

* In de media

* Kort & bondig

De essentie van communicatie
Nog niet eerder zijn Jungiaanse psychologie, de piramide van Maslow, de merkidentiteit van Kapferer, de positionering van Jean-Marie Dru, de archetypen van Mark & Pearson en de filosofische onderbouwing van het belang van merken van Brandmeyer & Deichsel zo direct en helder in verband gebracht met de werking van communicatie als in De essentie van communicatie.

De communicatie van essentie
Bij de RootZ-methodiek staan inzichten uit de Jungiaanse psychologie centraal. Deze gaat ervan uit dat ieder mens streeft naar betekenisgeving. Consumenten doen dit door in merken hun eigen betekenis te spiegelen. Door bij communicatie uit te gaan van merkidentiteit, bieden merken doelgroepen een heldere spiegel waarin ze zichzelf zien. De essentie van communicatie = de communicatie van essentie!

De auteurs
Jos Feijen (1963) is medeoprichter en partner in Zandbeek Communication Group. Als strategy director is hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van merk- en communicatiestrategieën, mede aan de hand van de RootZ-methodiek. Tanja Notenboom (1969) is werkzaam als strateeg bij Zandbeek Communication Group en heeft 15 jaar ervaring in onderzoek naar communicatie . Sander Videler (1976) is opgeleid als communicatiewetenschapper en werkt als strateeg bij Zandbeek Communication Group. Hij heeft zich gespecialiseerd in Jungiaanse psychologie en de implicaties daarin voor communicatie.

RootZ Network
Voor wie uit professionele of persoonlijke interesse wil weten hoe communicatie écht werkt, is De essentie van communicatie een must-have. Wilt u meer weten, mee discussiëren of meewerken aan verdere verdieping? Word dan lid van het RootZ Network.

In de media
Er is veel media-aandacht voor recente uitgaven van VOC Uitgevers:
* Als goede mensen slechte dingen doen, David De Cremer. Beluister een recent BNR-interview.
* Atlas voor gemeenten 2010. Bekijk een recent interview bij Goedemorgen Nederland.
* Muziek in de stad, Gerard Marlet. Bekijk een recent item bij Nova.
* De aantrekkelijke stad, Gerard Marlet. Lees de recensie van de auteur van De essentie van communicatie.

Kort & bondig

* VOC Uitgevers is recentelijk toegetreden tot Zandbeek Communication Group, een groep van negen communicatiebedrijven waar ook Van Zandbeek (communicatieadvies: strategie, campagnes, design, pr, events), Ravestein & Zwart (redactionele communicatie) en Nexwork (interactieve communicatie) deel van uitmaken.
* VOC Uitgevers is ook actief via Twitter: korte berichten over nieuwe publicaties, interviews met auteurs, snelle signalering van nieuwswaardige feiten op het snijvlak van wetenschap, bedrijfseconomie en menselijk kapitaal.