Imtech NV

Imtech wint met 'The Dutch Guy.nl' Magneet én Esprix reclameprijzen

8 juni 2010

Gouda - Met de wervingscampagne `The Dutch Guy.nl' heeft Imtech (technische dienstverlening in Europa) recent de `Magneet 2010' in de categorie campagne/actiesites. De Magneten worden jaarlijks uitgereikt door de vakjury van de Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SPJ). `The Dutch Guy viel ook in de prijzen bij de `Esprix 2010'; de vakprijs voor de beste campagnes op het gebied van directe communicatie. Vorig jaar kreeg de campagne al de tweede prijs bij de Gouden Loekie verkiezing; de prijs voor de meest populaire televisiecommercials. Tevens heeft de campagne een nominatie ontvangen voor beste personeelscampagne van de Stichting Adverteerdersprijzen Nederland (SAN). Hiermee is deze Imtech-arbeidsmarktactie, samen met een campagne van KPN/Hi, de enige campagne die genomineerd of bekroond is voor alle belangrijke reclameprijzen over het jaar 2009. In de markt van technische dienstverlening is het de eerste keer dat een arbeidsmarktcampagne gericht op werving van technische specialisten zo vaak werd genomineerd en onderscheiden.

Succesvol
`The Dutch Guy.nl' was een multimediale campagne op televisie, radio en internet in het voorjaar van 2009. Kern van de campagne was de jobsite www.thedutchguy.nl. De campagne was zeer succesvol. De actiesite werd door 86.000 unieke bezoekers bezocht. Op deze site konden bezoekers zich door het oplossen van een digitaal technisch probleem kwalificeren voor droomstages in Moskou en Portugal. 18.000 mensen uit de doelgroep deden hier aan mee. Het bezoek aan de jobsite van Imtech nam met 500% toe. Duizenden CV's kwamen binnen en zo'n tweehonderd mensen zijn aangenomen.

De speciale website is nog steeds in de lucht, en trekt nog dagelijks tientallen bezoekers.