Tjooz.nl : de nieuwste vergelijkingssite voor de financiele branche


ETTEN-LEUR, 20100608 -- Onlangs is de website tjooz.nl gelanceerd. Wat zoover is voor de reisbranche, Iens.nl voor de horecabranche is tjooz.nl voor de financiële branche , namelijk een onafhankelijke website waarop consumenten kunnen aangeven hoe ze de dienstverlening van een hypotheekadviseur, makelaar en notaris hebben ervaren maar ook kunnen vergelijken en zoeken in een straal rondom de woonplaats. De website sluit aan op de wensen van de AFM voor meer openheid en transparantie in de financiële branche.

De financiële branche is het afgelopen jaar aardig door het slijk gehaald in de media, als zijnde snelle praters en provisiejagers, nog net geen lid van een criminele organisatie. Veel consumenten zijn namelijk niet altijd tevreden over de kwaliteit van het hypotheekadvies. Adviseurs die hun afspraken niet nakomen, niet op komen dagen, etc. Qua vertrouwen bij consumenten scoren alleen de autobranche en politici slechter. Tijd dus voor openheid in de branche om het vertrouwen van de consument te herwinnen.
"De website tjooz.nl helpt consumenten die op zoek zijn naar een hypotheekadviseur, makelaar of notaris. Als ze van een kantoor hebben gehoord in hun regio zijn ze vaak niet bekend met de kwaliteit van hun dienstverlening. Daar willen we verbetering in brengen met deze site. Consumenten kunnen hun ervaringen delen met andere consumenten. Zo weten de adviseurs zelf ook wat er van hun wordt verwacht. Het is zeker niet de bedoeling er een klachtensite van te maken maar een beoordelingssite die consumenten op weg helpt bij hun zoektocht naar een geschikte adviseur. Mond tot mond reclame is toch de beste reclame die er is en veel adviseurs zijn dan ook blij met het initiatief blijkt uit hun reacties. Een adviseur is er alles aan gelegen om de website actief te promoten onder hun klanten. Een goede adviseur heeft namelijk niets te vrezen en is alleen maar blij met reacties van zijn klanten." Aldus Thars Duijnstee, commercieel directeur van tjooz.nl."
Er zijn in het verleden een aantal initiatieven geweest op dit gebied en ook Independer is gestart met een tool om de vindbaarheid van hypotheekadviseurs te vergroten en deze te beoordelen. De hypotheekadviseurs die wij hebben gesproken zijn daar echter geen voorstander van aangezien Independer ook zelf financiële producten aanbiedt. Tjooz.nl is daarentegen volledig onafhankelijk en verstrekt zelf geen hypotheken of andere financiële producten. Daarnaast staan er op independer ook, oude, klantreacties van de afgelopen jaren die onlangs zijn geplaatst.
Tjooz.nl heeft ervoor gekozen om alle kantoren na een hectische periode met een schone lei te laten beginnen. Het heeft geen zin om een klantreactie uit 2007 of 2008 te laten zien op de website. Iedereen heeft de afgelopen tijd zijn werkwijze drastisch aan moeten passen aan de nieuwe regelgeving zodat ieder kantoor opnieuw een eerlijke kans verdient en beoordeelt dient te worden op basis van de nieuwe werkwijze. Alle kantoren worden gratis met naam en adres op de site geplaatst zodat de consumenten al deze kantoren kunnen beoordelen. Kantoren hebben diverse mogelijkheden om zich van hun concurrenten te onderscheiden op de website waarbij de vermelding van foto's met logo, vermelding van de eigen kantoor website met e-mail tot de mogelijkheden behoort. Tevens wordt een pakket aangeboden waarbij kantoren offertes en vragen rechtstreeks van consumenten kunnen ontvangen tegen een vast maandbedrag zonder na verrekening.

Dit in tegenstelling tot dure lead verkopers en bedrijven die hypotheekafspraken verkopen voor bedragen van ¤ 250,- per afspraak gemiddeld. De website tjooz.nl heeft er bewust voor gekozen om de drempel voor kantoren om zich aan te melden zo laag mogelijk te houden. Als een kantoor slechts 1 hypotheek of een verzekering afsluit via een lead die hij door de site verkrijgt is het kantoor al ruimschoots uit de kosten bij deelname aan het duurste pakket. In de komende tijd zal het aantal tools voor kantoren en consumenten nog worden uitgebreid.
De initiatiefnemers van tjooz.nl zijn afkomstig uit de reclame en financiële branche en hebben ruime ervaring op beide gebieden. Ze weten heel goed wat er leeft onder adviseurs en onder consumenten. Er is ruim een jaar onderzoek verricht onder consumenten en adviseurs met tjooz.nl als eindresultaat.
Voor meer info kunnen kantoren de website bezoeken : tjooz.nl . Uiteraard kunnen kantoren ons ook mailen op info@tjooz.nl voor meer informatie.





Ingezonden persbericht