Na de Marshmellow-test nu ook de fishstick-test

09/06/2010 11:47

Mortierbrigade

De legendarische Marshmallow-test overdoen maar dan met fishsticks van Captain Iglo.

Dat is het eerste resultaat van de samenwerking tussen mortierbrigade en Iglo. Het merk Iglo terug relevant maken en de dialoog aangaan met de consument was de opdracht van mortierbrigade. De Iglo fishstick test is gebaseerd op de strategie dat Iglo zelfs de moeilijkste eters doet smullen.

Honderd kinderen uit drie verschillende scholen deden de bekende Marshmallow-test over. Ze kregen van hun juf een bord met daarop één fishstick. Het kind werd gevraagd om tijdens de afwezigheid van de juf gedurende een paar minuten van de fishstick te blijven. Als het kind niet van de fishstick gegeten had, kreeg het bij de terugkomst van de juf een tweede cadeau.

Net zoals bij de originele test waren er kinderen die geduldig op hun beloning wachtten. Anderen hapten meteen toe, en een deel bezweek voor de verleiding na even te hebben gewacht. Het gevecht tegen het verlangen om toe te happen leverde niet alleen schitterende beelden op. Het bewijst vooral dat kinderen ook verlekkerd kunnen zijn op gezond eten. Het hoeft niet altijd suikerrijk snoepgoed te zijn want Iglo verstaat de kunst om gezond eten extra lekker te maken.

De film staat op: www.iglomaaktallesgoed.nl

Een kinderpsychologe Klaar Hammenecker geeft uitleg bij de oorspronkelijke marshmallow-test, interpreteert de fishstick-resultaten en kadert de algemene eetgewoonten van kinderen. Verder organiseert Iglo ook een wedstrijd waarbij er 1 jaar gratis Iglo-eetplezier te winnen valt.


---

http://www.iglomaaktallesgoed.nl

http://www.iglomaaktallesgoed.be

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.iglomaaktallesgoed.nl