Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Haarlem, 9 juni 2010

Voormalig GM 'Amsterdam Admirals' gaat groeiend bureau leiden STEFAAN ESKES NIEUWE MANAGING DIRECTOR PURPLE COWS UNLIMITED BV.

Stefaan Eskes (42) is met ingang van 1 juni jongstleden benoemd tot Managing Director bij het Haarlemse bureau Purple Cows Unlimited BV. Het bureau, eind 2008 gestart door creative director Herbert van Hoogdalem, maakte in 2009 en in de eerste helft van 2010 een vliegende start en is nu toe aan een volgende stap in de ontwikkeling.

Stefaan Eskes - voormalig topsportende rugby'er- was voorheen 12 jaar werkzaam bij de National Football League (NFL). Hier klom hij, heel Amerikaans, op van stagiair tot General Manager. Onder zijn leiding brak American Football door in Nederland en met de Amsterdam Admirals vierde hij vele sportieve en commerciële successen.

Nadat de 'yanks' besloten dat Nederland toch te klein voor ze was en de Admirals opdoekten, werkte Eskes als consultant op sportmarketinggebied - daarmee zijn in de avonduren behaalde MBA aan de Johan Cruyff University te gelde makend.

Van Hoogdalem: "Het is algemeen bekend dat ik een wat startend en initiërend karakter heb, zeg maar. Het was hard werken, maar nu staat er dan ook iets. Hoogste tijd voor weer een professionaliseringsslag - een bureau opzetten is leuk, maar de continuïteit moet je ook waarborgen. Mijn kracht ligt daar niet, ik wil me weer kunnen concentreren op strategie & new business voor klanten en zodoende onze innovatieve reputatie ook kunnen verankeren voor de komende 5 tot 10 jaar".

Eskes: "Ik liep 'de koeien' een paar maanden terug tegen het lijf via een gezamenlijke klant. Geweldige en zinderende club waar klanten als vliegen op de stroop op afkomen, maar waar wel een beetje commerciële coaching nodig was - to put it mildly. Gelukkig doet Herbert graag een stapje opzij en hebben we volledig carte blanche van de aandeelhouders om de turbulente start nu om te zetten in verantwoorde groei - met bijbehorende investeringen".

Purple Cows Unlimited BV werkt inmiddels o.a. voor Kluwer, Shoestring, Kuoni. Koning Aap, 1% Club, LifeFit, Blomson (Montego, Be One & Oyama fietsen), Hooghoudt, Gemeente Alphen aan den Rijn, Cheaptickets Business, Greenjump, Rijnland Ziekenhuizen en Rotterdams Offensief. De club bestaat op dit moment uit 11 man/vrouw, heeft een sterk strategisch karakter en weet zich creatief vooral te onderscheiden op het gebied van guerrilla, on-line marketing, social media, brandend content en business concepts.

EINDE PERSBERICHT

---