6e D ag van de Soap: Entertainment-Education & Nieuwe Media

08/06/2010 11:44

Centrum Media & Gezondheid

Soap 2.0: enter all media

6e Dag van de Soap: Entertainment-Education & Nieuwe Media

Gouda, 8 juni 2010 - Donderdag 10 juni vindt de 6e Dag van de Soap plaats in de Desmet-studio in Amsterdam. Tijdens dit evenement maakt het Centrum Media & Gezondheid de ontwikkelingen inzichtelijk op het gebied van entertainment-education en Nieuwe Media met aansprekende voorbeelden en een prikkelend debat. De Dag van de Soap is hét ontmoetingsplatform voor professionals van maatschappelijke en gezondheidsorganisaties, scriptschrijvers, producenten, onderzoekers, programmamakers, nieuwe-mediaprofessionals en docenten van media- en communicatieopleidingen.

Veranderend mediagedrag

Gelauwerd documentairemaker Peter Friedman, transmedia-expert Ian Ginn, en entertainment-educationpioniers Martine Bouman en Arvind Singhal delen hun expertise met het publiek. Martine Bouman: 'Een goed verhaal vertellen in televisiedrama is één. Je publiek bereiken terwijl het mediagedrag in hoog tempo verandert, is een minstens even grote uitdaging. Door de opkomst van sociale media als Facebook, Youtube en Twitter vervagen de rollen van producenten en consumenten. Makers worden steeds meer marketeers, en succes hangt af van hoe inventief je kunt aansluiten bij de communicatiebehoeften van je publiek. Zeker als je maatschappelijke of gezondheidsorganisatie een leeftijdsgroep wilt bereiken voor wie een smartphone vanzelfsprekender is dan een omroep, zul je de mogelijkheden van digital storytelling serieus moeten onderzoeken.'

Kijk op www.media-gezondheid.nl/dagvandesoap2010.html voor meer informatie over het programma.

Centrum Media & Gezondheid

Het CMG is een wetenschappelijk expertisecentrum, gespecialiseerd in het strategisch gebruik van crossmedia ten behoeve van sociale verandering. Met name op het terrein van gezondheid, maar ook milieu, raciale tolerantie, et cetera. Het Centrum richt zich vooral op communicatietrajecten waarin voorlichting en amusement worden gecombineerd, de zogenaamde entertainment-education strategie. Bovendien is het CMG op dit terrein partner in een aantal (inter)nationale samenwerkingsverbanden. Tevens adviseert het CMG bij het opzetten van meerjarige crossmediale leefstijlcampagnes.





http://www.media-gezondheid.nl/dagvandesoap2010.html


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie,