Gemeente Hilversum

Hilversum sponsort MediaPark Jaarcongres

publicatiedatum: woensdag 9 juni 2010
Gemeente Hilversum sponsorde als Mediastad het MediaPark Jaarcongres, dat woensdag 9 juni gehouden werd in Studio 21. De gemeente bood met een eigen stand een mooi platform voor enkele van de vele innovatieve mediabedrijven uit Hilversum om zich te presenteren: Websight, Automotiv, Blue Billywig en Stoneroos maakten duidelijk dat Hilversum de Mediastad is en blijft. Daarnaast gaf de gemeente bij de stand informatie over de (media)plannen.

Het MediaPark Jaarcongres is de ontmoetingsplek voor de (cross)media sector. Dit jaar stond het in het teken van ´Oog voor het scherm´: innovaties rond het scherm, nieuwe plannen, nieuwe cijfers en nieuwe initiatieven. Naast het Innovatieplein, waar spectaculaire demo's, uitpakparties en productpresentaties waren, was er een plenair programma in studio 21 op het MediaPark.

Op het Innovatieplein waren er ook medialabs vanuit hogescholen en universiteiten, MKB-bedrijven en grote bedrijven te vinden met demo's die nieuwe en innovatieve media-applicaties lieten zien; van 3DTV tot augmented reality, mobiele applicaties en meer. Het plenaire congres bood een inspirerend programma met onder anderen Erik Huggers (BBC), aandacht voor 3DTV (zoals Astra), media-ondernemers zoals Frank Volmer (Telegraaf) en Joris van Heukelom (Sanoma) en een opiniepeiling met Maurice de Hond. Meer informatie: www.mediaparkjaarcongres.nl