Persbericht

11 juni, 2010

hybris breidt uit in Europa
~ E-commerce-organisatie nu ook gevestigd in Frankrijk en Italië ~

Hybris, leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software, blijft internationaal uitbreiden. Vanwege de wereldwijde interesse in e-commerce-oplossingen heeft hybris nieuwe kantoren in Parijs en Milaan geopend. Hybris had al vestigingen in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Groot-Brittannië, Zweden, Polen en de VS. Eric Chemouny gaat als regionaal manager Zuid-Europa de organisatie runnen in de twee landen.

Volgens hybris is deze positieve ontwikkeling voornamelijk toe te schrijven aan de toename van de online vraag. Uit onderzoek van Eurostat, het statistisch kantoor van de Europese commissie, bleek onlangs dat 12 procent van de omzet in de EU online wordt gegenereerd. "Dit aantal bewijst dat we ons het dagelijks leven niet meer voor kunnen stellen zonder internet", zegt Ariel Lüdi, CEO van hybris. Consumenten surfen niet alleen op het internet voordat ze een aankoop doen, ze zoeken ook bij lokale bedrijven en in catalogi naar informatie. "De uitdaging ligt in het creëren van een geïntegreerd netwerk dat bestaat uit de verschillende verkoopkanalen en het begeleiden van klanten in hun zoektocht naar het juiste product", vervolgt Lüdi.

Met de komst van Eric Chemouny heeft hybris een ervaren zakenman in dienst die al ruim 25 jaar werkzaam is in de software-industrie. Voordat hij bij hybris in dienst trad, was hij negen jaar afdelingshoofd bij SAP Frankrijk.

"We willen ons softwareplatform, dat al wereldwijd is uitgerold, inzetten om bedrijven in Frankrijk en Italië te ondersteunen bij het instappen in multi-channel verkoop. Het is makkelijker om aan de vraag van onze klant te voldoen als we een lokale vestiging hebben en Eric is de juiste man om onze activiteiten in deze twee landen uit te breiden", besluit Lüdi.

(284 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over hybris
hybris is leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van communicatie-, sales- en supportprocessen ondersteund. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en laat implementaties soepel verlopen. Daarnaast kunnen bedrijven hun single-site, multi-site en multi-channel communicatie stap voor stap beheren. hybris is opgericht in 1997. Het bedrijf heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München en andere kantoren bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. hybris heeft wereldwijd 150 klanten en onderhoudt ruim 1.500 websites. Het klantenbestand omvat onder andere Adidas, Toys 'R' Us, De Bijenkorf, V&D, Pirelli, Zavvi, TUI, Lufthansa, Conrad, Puma, Ulla Popken, Nokia, Reebok, Rexel, Grundfos, Demag, Sika, Hagemeyer, Phonak, Levi's en Bechtle.