Thomas Weekend in Het Spoorwegmuseum wint Pingu Award


UTRECHT, 20100610 -- In Las Vegas is bekendgemaakt dat Copyrights Promotions Benelux (CPB) de Pingu Award voor ´best marketing event´ heeft gewonnen voor het Thomas Weekend 2009 in Het Spoorwegmuseum te Utrecht. CPB organiseerde het weekend met de locomotief uit de populaire tv-serie in samenwerking met Het Spoorwegmuseum. Het evenement trok 14.800 bezoekers in 2009 en bijna 20.000 bezoekers in 2010.

Pingu Award
Sinds 2007 worden de internationale Pingu Awards van HIT Entertainment uitgereikt aan licentienemers, agenten en retail partners om de uitmuntende prestaties te vieren in acht categorieën van de licentie-industrie. HIT Entertainment is een van 's werelds grootste onafhankelijke producenten van kinderanimaties.

Het Thomas Weekend
Op 19, 20 en 21 juni 2009 werd in Het Spoorwegmuseum te Utrecht het eerste Thomas de Stoomlocomotief Weekend georganiseerd. Kinderen konden een kijkje nemen in de echte levensgrote Thomas. De stoomlocomotief maakte ritjes over het museumterrein. In het hele museum konden kinderen spelen, bouwen, tekenen en knutselen met Thomas en zijn vrienden. Iedereen kon meebouwen aan de langste houten speelgoedtreinrails van Nederland. Deze houten speelgoedtreinrails van Learning Curve lag op een oppervlakte van 450m2 en werd aan het einde van het evenement gedoneerd aan drie goede doelen. Met een totaal van 14.800 bezoekers brak het alle bezoekersrecords van Het Spoorwegmuseum. In 2010 was het evenement met 19.731 bezoekers nog succesvoller.

Over CPB
Copyright Promotions Benelux is onderdeel van the Copyright Promotions Licensing Group (CPLG), met meer dan 30 jaar ervaring in charactermerchandising, één van ´s werelds meest toonaangevende licentieagentschappen in entertainment, design, merken en sport. CPB vertegenwoordigt vele tv- en filmlicenties zoals Sesamstraat, Dora, SpongeBob Squarepants, The Simpsons, De Efteling en Ice Age, maar ook stijlvolle designmerken zoals Janneke Brinkman-Salentijn.

Over Thomas de Stoomlocomotief
Thomas de Stoomlocomotief is een populair televisieprogramma van Britt Allcroft voor peuters. De serie is gebaseerd op de boeken van Wilbert Vere Awdry en wordt uitgezonden op Nickelodeon. De serie is vertaald in 26 talen en in 130 landen te zien. De originele Engelstalige verhalen zijn door Ringo Starr en Pierce Brosnan ingesproken. Erik de Zwart neemt de Nederlandstalige versie voor zijn rekening.
De serie gaat over de avonturen van een familie pratende treintjes op het niet-bestaande eiland Sodor. De hoofdrolspeler is de jonge stoomlocomotief Thomas. Hij komt vaak in de problemen, omdat hij zaken wil opknappen die beter door volwassen treinen gedaan kunnen worden. Toch worden de problemen uiteindelijk gezamenlijk opgelost.

Over HIT Entertainment

HIT Entertainment is een van 's werelds grootste onafhankelijke producenten van kinderanimatie. HIT's portfolio omvat kinderseries zoals Bob de Bouwer, Barney, Thomas & Friends , Pingu , Rubbadubbers en Angelina Ballerina. HIT is ook eigenaar van de Guinness World Records uitgeverij. HIT verkoopt haar shows aan meer dan 240 landen wereldwijd, in meer dan 40 verschillende talen en heeft activiteiten in het UK, de VS, Canada, Hong Kong en Japan.
Meer informatie: www.hitentertainment.com.