Ingezonden persbericht


()


Ede, 10 juni 2010

Van Zetten (HEMA) en Van Laere (Neckermann.com) in bestuur Thuiswinkel.org

Nieuw bestuursleden gepresenteerd tijdens Algemene Ledenvergadering

Ronald van Zetten (47), CEO HEMA en Peter van Laere (50), CEO Neckermann.com treden toe tot het bestuur van Thuiswinkel.org. De leden van de belangenorganisatie hebben hiertoe besloten tijdens de Algemene Ledenvergadering. Het Algemeen Bestuur van Thuiswinkel.org, onder voorzitterschap van Ed Nijpels, is daarmee uitgebreid naar 8 bestuurders.

Voor Van Zetten is de kennismaking met Thuiswinkel.org nieuw. Hij verheugt zich op een constructieve samenwerking. Van Zetten: "Het verzoek van het bestuur van Thuiswinkel.org om toe te treden haar geledingen, heb ik als zeer positief ervaren. Als relatieve nieuwkomer in online retailing heeft het bestuur met mijn voordracht aangegeven dat zij een brede vertegenwoordiging wensen in het bestuur, waar alle achtergronden van online retailing naar rato vertegenwoordigd zijn. Dat is tekenend voor de visie van Thuiswinkel.org, die zich daarmee open en ontvankelijk stelt voor nieuwe trends en online spelers. Dat waardeer ik zeer. In deze jonge sector is het ook juist nu van het grootste belang om samen te werken, om politiek, consument en webwinkels op een lijn te brengen", aldus Van Zetten.

Voor Van Laere betekent de benoeming een terugkeer in het bestuur van Thuiswinkel.org. Van Laere: "Ik heb Thuiswinkel.org in de afgelopen jaren - na mijn terugtreden uit het bestuur - uiteraard gevolgd. Het voorzitterschap van het Belgische Becommerce liet zich destijds niet rijmen met een bestuursrol bij Thuiswinkel.org. De vereniging is voor België rolmodel geweest voor het inrichten van Becommerce, ons Belgische businessplatform dat zich kenmerkt door lobby en netwerken. Daarmee gaan we in België de goede richting op overigens. Als bestuurder - en een van de founding fathers - van Thuiswinkel.org wil ik met mijn terugkeer op alle terreinen bijdragen aan versterking van al het goede dat de vereniging bijdraagt aan e-commerce in Nederland", aldus Van Laere.

Het bestuur van Thuiswinkel.org bestaat per 10 juni 2010 uit:
- Ed Nijpels (Thuiswinkel.org), voorzitter
- Paul Nijhof (Wehkamp), vicevoorzitter

- Robert Otto (Ohra), penningmeester

- Peter van Laere (Neckermann.com)

- Carine Moitier (Bivolino.com)

- Daniel Ropers (bol.com)

- Fer van der Plas ( Macintosh Retail Group)
- Joost Romeijn (Sundio Group)

- Ronald van Zetten (HEMA)

EINDE PERSBERICHT

()

Ronald van Zetten

foto Peter

Ronald van Zetten Peter van Laere

Een hoge resolutie-exemplaar van deze foto is op te vragen via info@thuiswinkel.org.

THUISWINKEL.ORG

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org is als belangenorganisatie de primaire belangenbehartiger van bedrijven die producten en/of diensten op afstand (internet, catalogus, post) verkopen aan consumenten.

Alle leden van Thuiswinkel.org onderschrijven de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg. Onderdeel van deze gedragsregels zijn de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel, zoals in oktober 2008 overeengekomen met de Consumentenbond, onder auspiciën van de Sociaal Economische Raad (SER). In de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg wordt verwezen naar relevante Europese richtlijnen, Nederlandse wet- en regelgeving, de gedragsregels die het gevolg zijn van door Thuiswinkel.org gemaakte afspraken met derden, bindende algemene voorwaarden en adequate geschillenbeslechting.

De vereniging telt inmiddels meer dan 1.000 leden, fungeert als spreekbuis voor haar leden en streeft ernaar de zelfregulering binnen de branche te bevorderen. Daarnaast is het uitwisselen van kennis en informatie onder haar leden en met derden een belangrijke doelstelling.

Keurmerk Thuiswinkel Waarborg

De gedragsregels van Thuiswinkel.org zijn direct gekoppeld aan het Thuiswinkel Waarborg, hét consumentenkeurmerk voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet, catalogus, post. Voor consumenten betekent dit dat alle aangesloten leden zich houden aan regels rond informatieplicht, privacy, herroepingrecht, terugbetaling en geschillenbeslechting. Consumenten kunnen bedrijven die zich hebben gecommitteerd aan deze gedragsregels herkennen aan het keurmerk Thuiswinkel Waarborg.

()


Noot voor redacties
Achtergrondinformatie (