Nicolien Sauerbreij blijft toch gaan voor 3e wereldtitel

11/06/2010 13:31

Rucanor Europe BV

Ondanks de perikelen met de internationale skifederatie was Nicolien Sauerbreij zeer ontspannen in Snowworld te Zoetermeer, waar zij weer voor twee jaar als ambassadeur van Rucanor bijtekende. Nicolien gaf aan dat zij, na het gouden succes in Vancouver en de feestelijkheden daarna, weer volop in training gaat om het komend seizoen haar derde wereldtitel binnen te halen: "Ik heb er nog steeds veel zin in. Drie keer de wereldtitel winnen, dat is uniek. Ik ben blij met de samenwerking met Rucanor. Op hen zal ik nooit boos worden, samen bedrijven wij iedere dag topsport."

Boos op de skifederatie FIS

De afgelopen dagen kwam Nicolien kwam in het nieuws vanwege haar boosheid op de internationale skifederatie FIS. Tijdens het congres van de FIS is besloten dat deelnemers aan de parallelreuzenslalom en de parallelslalom niet meer in het strakke snelheidspak mogen racen, maar in een tweedelig snowboardpak. Een op z'n zachtst gezegd vreemde beslissing, die volgens Nicolien puur is ingegeven door de commercie: "Deze kleding verkoopt natuurlijk, dat is duidelijk. Het is alleen jammer dat aan de belangen van de sporters voorbij wordt gegaan. Het gaat hier toch echt om een snelheidssport." Rucanor verzorgde het design van het racepak waarin Nicolien haar gouden race voltooide en zal ook, mocht het tij niet te keren zijn, werken aan een snelle 'tweedelige lijn' voor Nicolien.

Ontwikkeling kleding

Nicolien Sauerbreij en Rucanor werken al jarenlang samen en Nicolien geeft aan dat dit belangrijk voor haar is: "Al vanaf het begin van mijn carrière. Rucanor heeft een geweldig basisassortiment met functionele sportkleding en allerlei accessoires die ik voor mijn dagelijkse training nodig heb. Dat is toch de basis en het mooie is: heb ik een keer wat extra's nodig, dan wordt dat gewoon binnen 24 uur geleverd, waar ik ook ben. Ik heb er geen omkijken naar. Hoe ze dat bij Rucanor voor elkaar krijgen begrijp ik af en toe ook niet, maar volgens mij is dat ook topsport. Dat is voor mij ook een belangrijke reden om bij Rucanor te blijven."

Trots op samenwerking

Martijn Nelissen, CEO van Rucanor, is trots op de samenwerking: "Nicolien is hier al sinds jaar en dag een graag geziene gast en dan niet alleen vanwege haar topsportprestaties. Nicolien helpt ons ook met de samenstelling van ons basisassortiment functionele sportkleding. Nicolien verricht natuurlijk dagelijks stevige trainingsarbeid, waarmee zij onze kleding fors op de proef stelt. Haar tips en aanwijzingen, die ze deelt met onze afdeling productdesign, leveren absoluut een bijdrage aan de kwaliteit en functionaliteit van onze sportkleding. Dat merken we ook aan de positieve feedback die wij krijgen vanuit de sportvakhandel. Naast de efficiency van ons NOS 'Never out of Stock" concept wordt vooral ook de kwaliteit van onze sportkleding uiterst positief beoordeeld. En natuurlijk gaan wij Nicolien helpen, ook als daar andere kleding voor nodig is. Voor ons speelt dat commerciële belang niet zo, wij hebben zo'n beetje het breedste assortiment in de sportmarkt."

Over Rucanor Europe B.V.

Rucanor, opgericht in Nederland (1956), is een sportmerk dat functioneel design en kwaliteit koppelt aan een realistische prijs. Als recreatief familiemerk werkt Rucanor continu aan de ontwikkeling van haar uitgebreide collectie sportieve kleding, accessoires en schoenen. Op dit moment wordt een uitgebreide sportcollectie voor fitness, running en tennis ontwikkeld. De nieuwe street fashion schoenencollectie met de bekende 'stars en stripes' is verkrijgbaar bij de schoenenwinkels.

Rucanor werkt nauw samen met de professionele sportvakhandel. De producten van Rucanor worden in ruim 40 landen verkocht.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.rucanor.com