Persbericht

Manhattan Associates lanceert FieldSCOUT voor mobiel inzicht in de supply chain

Nieuwegein - 11 juni, 2010 - Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) heeft FieldSCOUT(TM) (Supply Chain Optimised for Untethered Technology) gelanceerd. Deze mobiele oplossing zorgt ervoor dat de standaard supply chain-functies terecht komen bij de eerstelijns professionals die verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse goederen- en dienstenstroom.

De oplossing is ontstaan vanuit de behoefte vanuit de markt om altijd en overal real-time inzicht te krijgen in supply chain-processen. De bestaande oplossingen die gebaseerd zijn op radio frequency (RF)-technologie zijn vaak niet praktisch en vereisen wireless-verbindingen die niet overal beschikbaar zijn.

"De ontwikkeling van een mobiele supply chain-oplossing is een logische stap, aangezien bijna 75% van de Europeanen mobiel werkt", zegt Steve Smith, senior vice president, EMEA van Manhattan Associates. "Voor supply chain professionals betekent dit dat ze de functionaliteit moeten verplaatsen vanuit het kantoor naar het werkveld, dichter bij de klant."

Door de inzet van kernoplossingen in combinatie met een intelligente client interface, die gebaseerd is op een mobiel apparaat werkend met Windows Mobile, kunnen FieldSCOUT-applicaties gekoppeld worden aan Manhattan's Supply Chain Process Platform. Met FieldSCOUT kan de gebruiker doorgaand supply chain-beslissingen nemen, ongeacht of de locatie waar de persoon zich bevindt voorzien is van een draadloos netwerk.

De huidige FieldSCOUT-applicaties bevatten:

* FieldSCOUT voor Hub Management: gebruikers kunnen snel scan-based receiving uitvoeren voor inbound zendingen. Daarnaast kunnen ze, wanneer nodig, nieuwe outbound shipping labels en documenten printen en bestellingen uitvoeren wanneer deze geladen en klaar voor verzending zijn.
* FieldSCOUT voor Store Gateway: maakt scan-based receiving mogelijk voor alle leveringen. Daarnaast lokaliseert het de voorraad in de winkel of in winkels in de buurt en is het in staat om snel ad-hoc aanpassingen te doen aan de voorraad in de winkel zelf of op spot-counts.

(302 woorden)