Nederlands Jeugdinstituut


Klanten tevreden over Nederlands Jeugdinstituut

Klanten zijn over het algemeen heel tevreden over het Nederlands Jeugdinstituut. Dat blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek dat onder 424 klanten in april werd uitgevoerd. Het gemiddelde rapportcijfer voor het instituut is een 7,5. Dat is een stuk hoger dan het gemiddelde (6,9) uit de Nationale Tevredenheidsindex en bijna net zo hoog als de topdrie uit deze brede benchmark (7,8).

Informatievoorziening

Klanten en afnemers (van kennis en informatie) zijn vooral ingenomen met de informatievoorziening van het Nederlands Jeugdinstituut. De website, nieuwsbrieven en rapporten krijgen een rapportcijfer 8,1. Daarmee laat het Nederlands Jeugdinstituut zelfs de topdrie van de benchmark (7,5) ver achter zich.

Producten en diensten

De producten en diensten van het Nederlands Jeugdinstituut hebben over het algemeen een hoge bekendheid. Vooral de bruikbaarheid in de praktijk wordt door klanten positief gewaardeerd, al zou soms duidelijker mogen wèlke producten en diensten het kennisinstituut precies levert. Een ander verbeterpunt is de snelheid en de bereikbaarheid van de medewerkers. Overigens zijn op dit onderdeel inmiddels al gerichte verbeteracties ingezet.

Algemene indruk

Over het algemeen overheerst onder klanten en gebruikers van het Nederlands Jeugdinstituut echter tevredenheid: het instituut wordt gezien als professioneel, betrouwbaar en praktijkgericht. 91% van de huidige klanten verwacht ook de komende jaren gebruik te blijven maken van de kennisproducten en de dienstverlening van het Nederlands Jeugdinstituut.

Uitvoering onderzoek

Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Effectory, gespecialiseerd in medewerkers- en klanttevredenheidsonderzoeken. Het Nederlands Jeugdinstituut is erg blij met de uitkomsten en bedankt de respondenten voor hun deelname. Overeenkomstig toezegging wordt voor elke geënquêteerde vijf euro overgemaakt naar War Child Nederland.