Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Vakantieganger scheidt vuile was van schone kleding

Amsterdam, 15 juni 2010 - We zijn een schoon volk wanneer we op vakantie zijn. 99% scheidt de vuile was van schone was in de koffer. Door 85% wordt de 'vieze' kleding keurig in een aparte plastic zak gestopt. De rest bewaart de vuile was in apart vak van de koffer of reistas. Dat blijkt uit de 'koffer' enquête van Vakantie.nl onder 3673 respondenten.

Extra ondergoed mee op reis is een must voor het merendeel van de vakantiegangers. 21% neemt daarentegen minder ondergoed mee om deze op bestemming zelf te wassen.

Ruimtebesparing
Bij het inpakken kom 28% wel eens ruimte te kort. Opvallend is dat 68% bereid is extra te betalen om meer bagage mee te nemen. Om ruimte te besparen in de koffer is de aanschaf van kleine verpakkingen van verzorgingsproducten het populairst (34%), daarna volgt minder kleding meenemen en deze te wassen op bestemming (18%) en kopen van producten op bestemming.

Goed voorbereid op reis
Nederlanders denken goed na over het inpakken van hun koffer. Bijna de helft gebruikt een vakantiechecklist en 90% heeft de koffer herkenbaar gemaakt met stickers, een bagageband of heeft gekozen voor een opvallende kleur van de koffer. Meer dan de helft pakt 1 tot 2 dagen voor vertrek, 25% doet dit 3 tot 5 dagen van te voren.

Meest vergeten mee te nemen
De zonnebril wordt het vaakst vergeten, maar ook zonnebrandcrème en de tandenborstel komen niet altijd in de reiskoffer terecht. De tandenborstel wordt zelfs door 42% onder jongeren jonger dan 25 jaar vergeten.

Tips voor het inpakken van bagage:
"Kleding oprollen dan kreukt het minder erg en is ruimte besparend" "Spullen verdelen over 2 koffers. mocht er een koffer zoek raken heb je altijd van alles wat bij je in de overgebleven koffer" "Sokken in de hoeken en kleine spullen die mogen kreuken ook"

Alle resultaten van de enquete zijn terug te vinden op: http://www.vakantie.nl/koffer

Over Sanoma Digital
Sanoma Digital is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste digitale uitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 180 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, Vrouwonline.nl, Viva.nl, Autoweek.nl, SchoolBANK.nl, Autotrader.nl, Jongegezinnen.nl en web-log.nl bereikt Sanoma Digital ca. 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. Sanoma Digital exploiteert tevens TVGids.nl. Het hele Sanoma Digital netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Sinds 2006 is Sanoma Digital ook actief op mobiel internet. Het mobiele netwerk van Sanoma Digital bestaat inmiddels uit 15 websites of apps, waaronder Startpagina.mobi, Mobiel.NU.nl, m.Autoweek.nl, m.Viva.nl, Mobiel.Kieskeurig.nl en HIER.nl.

Sanoma Digital is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met bijna 80 publiekstijdschriften (met bijbehorende extensies en evenementen) en alle digitale media is Sanoma Uitgevers in bereik het grootste mediabedrijf in Nederland.

Meer informatie over Sanoma Digital: www.sanomadigital.nl

Volg ons op Twitter: Twitter.com/sanomadigitalNL


Ingezonden persbericht