Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT-
()

SWATCH MTV PLAYGROUND 2010 VAN START

SWATCH EN MTV LANCEREN CREATIEVE COMPETITIE, HOOFDPRIJS IS EEN WEEK NAAR SHANGHAI TIJDENS DE EXPO 2010

Amsterdam, 17 juni 2010

MTV kondigt aan dat na de succesvolle wedstrijd van vorig jaar, die de toekomstige sterren van de kunstwereld de kans gaf om hun visies en ideeën met de wereld te delen, MTV en Swatch nogmaals hun krachten hebben gebundeld om de Swatch MTV Playground Creative Competition 2010 te lanceren.

Jonge ontwerpers over de hele wereld, van Argentinië tot Australië, van Frankrijk tot China, worden uitgedaagd om een origineel en innovatief ontwerp voor een Swatch horloge te maken. Deelnemers worden echt gedwongen om hun creativiteit te tonen, en krijgen strikte richtlijnen, met een klassiek leeg Swatch horloge als basis.

Een panel bestaande uit gevestigde deskundigen uit de industrie kiest een winnaar die een trip naar Shanghai zal winnen, met VIP-toegang en een rondleiding op de Expo 2010, naast 1000 euro zakgeld. Daarnaast zullen 10 prijswinnaars een Swatch Colour Codes horloge winnen. De wedstrijd is geopend tot en met 31 augustus 2010.

Ter gelegenheid van de lancering van deze once-in-a-lifetime kans voor jonge ontwerpers om de Expo 2010 bij te wonen, de ultieme plek voor uitwisseling van innovatieve ideeën tussen landen en culturen, zal modeontwerper en kunstenaar Cassette Playa (oftewel Carri Munden) ook aan het selecte panel van deskudigen toegevoegd worden.

www.swatchmtvplayground.com is beschikbaar in 17 talen, waaronder in het Nederlands en wordt regelmatig voorzien van interviews en informatie over de creatieve helden, trendsetters en opkomend talent. Kunstenaars kunnen hun werk uploaden en commentaar geven op het werk van anderen door middel van een partnerschap met Behance, het internationaal erkende en gewaardeerde platform voor creatief talent.

Alle details van de wedstrijd zijn te vinden op www.swatchmtvplayground.com



Noot voor redacties