UPC N.V.

UPC introduceert samen met publieke omroepen dagelijks kijktips

Amsterdam, 15 juni 2010 - UPC biedt vanaf vandaag haar klanten met een abonnement op digitale televisie dagelijks kijktips aan. Dit is een voor Nederland geheel nieuwe dienst. Via de Mediabox kunnen klanten aanbevelingen opvragen die worden opgesteld door BNN, VARA, VPRO en Mediacourant. De dagelijkse kijktips hebben betrekking op het gehele digitale zenderaanbod van UPC. De tips worden continue aangevuld en up-to-date gehouden. UPC wil met deze nieuwe dienst een gidsfunctie bieden en het kijkplezier bij haar klanten nog verder vergroten.

UPC levert met Kids TV Gids op kanaal 500 al een gidsfunctie voor de allerkleinsten. Kids TV Gids biedt een overzicht aan kinderprogramma's die op dat moment worden uitgezonden. Kinderen kunnen vervolgens met een druk op de knop naar hun favoriete programma kijken. Eerder dit jaar introduceerde UPC Kanaal 12: een speciale zender waarop het Video on Demand aanbod wordt besproken.

Ivo Lochtman, VP Content bij UPC: "Wij bieden onze digitale televisieklanten een groot aantal zenders en programma's. Met deze voor Nederland nieuwe service wordt het voor klanten gemakkelijker om aansprekende programma's te vinden. Ook hopen we dat klanten vaker verrast worden doordat klanten aanbevelingen zien van programma's die ze niet noodzakelijkerwijs al kennen, maar wel aanspreken."

De kijktips zijn eenvoudig op te vragen. Zo is in het hoofdmenu van de Elektronische Programmagids een categorie `TV Tips' te vinden. Met één druk op de knop van de UPC Afstandsbediening verschijnen vervolgens de tips in beeld. Klanten kunnen een keuze maken uit het overzicht van alle tips voor die dag.

De tips kunnen worden aangevinkt, zodat de klant een herinnering krijgt als het programma begint. Klanten met een Mediabox met opnamemogelijkheid kunnen met één druk op de knop van hun UPC- afstandsbediening het programma opnemen. BNN en VARA geven ook dagelijks medianieuws.

Lochtman vervolgt: "VPRO zal in eerste instantie alleen filmtips met bijbehorend filmnieuws geven. BNN en VARA geven tips over programma's die bij hun doelgroep passen, terwijl Mediacourant algemene tips en kijktips voor kinderen aanbiedt. De partners zijn redactioneel vrij en geven tips over het gehele digitale aanbod bij UPC, of het nu in ons Starter, Royaal, On Demand of Premium pakket zit. We zijn ook in gesprek met andere partijen om dagelijkse aanbevelingen te gaan leveren. Zo kunnen we een nog breder scala aan doelgroepen te bedienen." De tips van Mediacourant zijn ook terug te vinden op de website van UPC via www.upc.nl/upclive/tv_en_film/. BNN, VARA en VPRO bieden UPC in eerste instantie TV Tips voor een half jaar om de dienst te testen. Daarna wordt besloten of zij hiermee verder gaan.

Over UPC Nederland
UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt in Nederland twee miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 792.000 klanten voor digitale televisie gekozen. UPC heeft in Nederland 772.000 breedbandinternet klanten en bedient 654.000 digitale telefonieklanten (cijfers per 31 maart 2010). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de internationale kabel- en mediagroep Liberty Global.

Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: UPC Nederland
Ronald Sutmuller
Media Relations Manager
T: 020 775 55 97
M: 06 28 90 48 02
E: rsutmuller@upc.nl
W: www.upc.nl