Ingezonden persbericht



---



PERSBERICHT

Haarlem, 18 juni 2010

Eerste Haarlem Shopping Nacht groot succes!

De eerste Haarlem Shopping Nacht was een groot succes. Het nieuwe evenement trok veel bezoekers naar de binnenstad. De ruim 250 deelnemende winkels zijn goed bezocht en ook de georganiseerde activiteiten in de verschillende winkelstraten werden door het publiek gewaardeerd.

Modeshows

Op de Grote Markt toonden maar liefst 8 mode ondernemers uit de Haarlemse binnenstad (Just B, Amedee, Colombo, Edelweiss, Bandolera Haarlem, Cavallaro Napoli, RIVS en Bea's Dierenboetiek) ieder 5 sets uit hun collectie. Professionele modellen liepen in de meest fraaie creaties over de catwalk. Ladyspeaker Dolly Bellefleur gaf op haar geheel eigen wijze tekst en uitleg.

Het team van Pierôt Coiffures & Beauté Haarlem verzorgde met veel aandacht en professionaliteit de hairstyling en visagie van de modellen. Zij weten als geen ander hoe zij de ultieme schoonheid van de vrouw kunnen benadrukken en streven voortdurend naar ontwikkeling van mode en kwaliteit.

'Originals' label

Om 20.00 uur lanceerde De Schalm met een wervelende catwalkshow het 'Originals' label. Het 'Originals' label bestaat uit een collectie unieke items die door de deelnemers van De Schalm in beperkte oplage worden geproduceerd. Het initiatief is ontstaan vanuit het werk/leertraject binnen De Schalm waarbij creativiteit aan de trajecten is toegevoegd om de deelnemers te enthousiasmeren en spullen te maken met een uniek en duurzaam karakter. Het 'Originals' project is mogelijk gemaakt door bijdragen van Stichting DOEN en het VSB fonds. Aansluitend vond de uitreiking van de 'Originals Award' plaats. De prijzen voor de meest bijzondere ontwerpen gingen naar:
1e prijs > Marjolijn Verkerk

2e prijs > Claudia van den Broek

3e prijs > Deborah Raven

Talent in the City

Tijdens de gehele avond was in de Van Warmerdam zaal van de Philharmonie het project Talent in the City te zien. De Haarlemse modeontwerpster Felicia Adelina Mak werd via een interactieve modeshow in de schijnwerpers gezet.

Metamorfose

Bezoekers van de Philharmonie konden meedoen aan een metamorfose of advies inwinnen over hairstyling en make up. Pierôt Coiffures & Beauté Haarlem gaf diverse demonstraties. Er is keihard gewerkt. Ruim 250 personen, meest vrouwen, zijn voorzien van een nieuwe hairstyle en/ of make up!

Fashion Party

En om deze eerste Haarlem Shopping Nacht feestelijk af te sluiten werd er in de Van Beinumzaal in de Philharmonie volop gedanst tijdens de Fashion Party. DJ's van 2Generations zorgden tussen 22.00 tot 01.00 uur voor heerlijke dansmuziek.

Voor meer informatie zie www.haarlemmarketing.nl

Noot voor de redactie,