Ingezonden persbericht


Eerste sessie STIPA-Molenaar Racing GP op nieuw Silverstone circuit

Op het geheel vernieuwde circuit van Silverstone is vandaag de AirAsia British Grand Prix gestart. Na bijna 25 jaar gereden te hebben op het Engelse Donington Park is het MotoGP kampioenschap verplaatst naar het geheel vernieuwde Silverstone circuit. De STIPA-Molenaar Racing GP rijders Randy Krummenacher en Luis Salom begonnen het weekend goed met een zesde en een dertiende positie tijdens de eerste vrije training.

De eerste vrije training werd door de rijders vooral gebruikt om te zoeken naar de ideale lijnen op het Silverstone circuit. Randy Krummenacher wist al snel deze lijnen te vinden en stond in de eerste helft van de sessie in de top 3. Ook Luis Salom deed het in de eerste helft van de sessie uitstekend met een vierde positie. Nadat de meeste rijders het circuit onder knie kregen zakte de STIPA-Molenaar Racing GP rijders een aantal posities.

Randy Krummenacher wist zijn rondetijden steeds te verbeteren in het laatste gedeelte van de sessie en kwam terug in de top 5. Nadat de finishvlag was gevallen zagen we de Zwitser terug op een zesde positie. Luis Salom kwam in zijn laatste ronden in druk verkeer en kon daardoor zijn rondetijden niet meer verbeteren en moest genoegen nemen met een dertiende plaats.

Randy Krummenacher (6e, 2:17.561):

"Het nieuwe circuit van Silverstone is een leuk baantje. Met de lange rechte stukken is een slipstream een must. Mis je deze slipstream dan verlies je zomaar een seconde. We zijn nog druk bezig naar het zoeken van de juiste afstelling en we zijn op de goede weg maar er zijn nog genoeg mogelijkheden. Morgen zal iedereen een stuk sneller zijn en ik zal zeker niet achterblijven. Het is lastig om voorspellingen te doen maar ik ben pas tevreden met een top 5 positie tijdens de kwalificatie sessie."

Luis Salom (13e, 2:18.954):

"Dit circuit kent veel hobbels waardoor het lastig is de grens op te zoeken. Ik heb een aantal keren de meer ervaren rijders gevolgd en dan krijg je wel een idee wat de ideale lijnen zijn. Ik merkte ook dat we nog een grote stap kunnen maken met het aanpassen van de versnellingsbak. In de hogere versnellingen is het geen probleem de snelste rijders bij te houden maar bij het uitkomen van de bochten missen we acceleratie. Morgen zal dit een stuk beter gaan en ga ik voor een top 10 plaats in de kwalificatie." STIPA-MOLENAAR RACING GP w: www.molenaarracing.com e: info@molenaarracing.com