Vereniging van Recreatieondernemers Nederland

De keuzes van Ons Buiten

Bij Campingpark en wellness Ons Buiten hebben ze goed begrepen wat Gastvrij Nederland kan betekenen voor een recreatiebedrijf. Zij kozen voor uitbundig geel en ingetogen aqua en gingen met behulp van NHTV en Studio Linkid via een innovatievoucher aan de slag met innovaties.

Gabriël Coppoolse, de eigenaar van Ons Buiten, dacht goed na over de kernwaarden van zijn bedrijf, geholpen door NHTV en Studio Linkid. Waar sta ik voor, wat past bij mijn bedrijf en de omgeving? Waar ligt de uniciteit van mijn bedrijf? De appelboomgaard, het kernstuk van het bedrijf, is de plek waar het allemaal begon. Dus koos men voor kernwaarden als fruit, genieten, puur, helder, rust, relaxen. Coppoolse: âAls je dat eenmaal helder hebt, komt de rest vanzelf.â

De ontwikkelingen volgden in rap tempo: er werden buitenchalets gerealiseerd: hotelchalets met een boomgaardkarakter, een Puur Zeeuws genieten winkel met alleen pure Zeeuwse producten in stoere schappen met Zeeuwse opschriften als Vó Tuus en Zêêuwse Zûûvel.

Ook NHTV studenten van de afstudeerrichting Manager recreatie-onderneming (MRO) hebben er in de periode van februari tot mei een project gedraaid rond het verder in de markt zetten van de wellness en het daarbij ontzorgen van de ouders. Zo onderzochten zij de mogelijkheden voor kinderopvang en ontwikkelden in- en oudoorspeelvoorzieningen, zodat de ouders zonder zorgen van de wellness kunnen genieten.

Kortom: dankzij Gastvrij Nederland, docenten en studenten NHTV en studio Linkid staan er de komende jaren nog vele innovaties op touw. Als dat geen Puur Zeeuws Genieten is.