Persbericht

LEWIS PR steunt ontwikkelingsorganisatie SCORE met PR-campagne

Eindhoven, 21 juni 2010 - LEWIS PR verzorgt de PR voor SCORE, een Zuidelijk Afrikaanse sport- en ontwikkelingsorganisatie die sport als middel gebruikt om kinderen kansen te bieden waarmee zij zichzelf en hun leefgemeenschap vooruit helpen. LEWIS PR ondersteunt het zelfstandig opererende kantoor van SCORE in Nederland op vrijwillige basis en wil daarmee een bijdrage leveren aan het genereren van media-aandacht voor de organisatie.

Op uitnodiging van een leefgemeenschap ontwikkelt SCORE, altijd in nauwe samenwerking met mensen uit die gemeenschap, een plan voor het opzetten van een sportstructuur. Medewerkers van SCORE begeleiden het proces met trainingen en vormen een klankbord voor de lokale sportinstructeurs, die het plan zelf uitvoeren. SCORE biedt de instructeurs bovendien een netwerk dankzij goede contacten met lokale en regionale overheden en sportfederaties. SCORE focust binnen haar programma's op leiderschap en rolmodellen, vrouwen en sport en HIV/AIDS preventie.

"Rond het WK organiseren we veel extra activiteiten voor kinderen in afgelegen gebieden in Zuid-Afrika, om ook hen bij het WK te betrekken", zegt Arjan Weijburg van SCORE, "Dat heeft ons al veel media-aandacht opgeleverd. LEWIS kan ons daarin niet alleen goed begeleiden, ze kunnen ons ook helpen met het vasthouden van die aandacht na het WK. We zijn dan ook erg blij dat LEWIS ons wil ondersteunen met PR-activiteiten."

"Het werk van SCORE verdient gewoon media-aandacht, maar het is ook logisch dat zij in eerste instantie hun resources inzetten voor hun primaire taken. Wij zetten daarom graag onze kennis in om hen te helpen meer bekendheid te krijgen en zo meer sponsors en partners te interesseren voor SCORE", zegt Yvonne van Bokhoven, VP Western Europe bij LEWIS PR. "We hopen dat SCORE met onze hulp straks een goede basis heeft voor het uitbouwen van een stabiel communicatiebeleid."

Kijk voor meer informatie over SCORE op http://www.score.org.za of volg SCORE op Twitter via http://twitter.com/SCORENL.

(310 woorden)