Albumprinter breidt met consumentenmerk Albelli uit naar Duitsland


AMSTERDAM, 20100621 -- CEO Kees Arends is een joint venture aangegaan met de Duitse internetondernemer Thomas Falk van eValue. Falk gaat vanuit Düsseldorf leiding geven aan de uitbouw in Duitsland van het consumentenmerk van Albumprinter: Albelli.

Omdat Albelli een product verkoopt dat alles met emotie en kennis van de lokale markten te maken heeft, wil Arends zo dicht mogelijk op de consument zitten. Mogelijk gaat Albelli in andere Europese landen ook dit soort partnerships aan.

Kees Arends: "Thomas Falk is één van de meest ervaren en succesvolle internondernemers van Duitsland. Ik heb er het volste vertrouwen in dat hij de Duitse consument voor ons kwaliteitsproduct gaat winnen.''

De in Duitsland bestelde fotoboeken worden in de fabriek van Albumprinter in Ypenburg gemaakt. Nog dit jaar verwacht Albelli in Duitsland een omzet te halen van meer dan ¤ 2 miljoen.

Albelli verwacht, als geheel, in 2010 opnieuw meer dan 20 procent te groeien.


Over Albumprinter en Albelli
Albumprinter zit in de top drie van Europese online fotoboekleveranciers. De eigen productiefaciliteit bevindt zich in Ypenburg, bij Den Haag. Albumprinter heeft 130 werknemers. Begin 2007 heeft de investeringsmaatschappij van Joop van den Ende een substantieel belang genomen in Albumprinter. Met het nieuwe merk Albelli richt Albumprinter zich in Europa direct tot de consument. Zowel in 2008 als 2009 is Albumprinter in de Deloitte Technology Fast 50 competitie uitgeroepen tot de snelst groeiende internetonderneming in Nederland. In 2008 was Albumprinter één van de finalisten in de Red Herring Europe 100.