Ingezonden persbericht


WRITETHEFUTURE_secondary

-Persbericht-
Nike onthult grootste interactieve LED-scherm van Afrika Sneijder, Van der Vaart, Torres en Luis Fabiano verlichten Johannesburg

NIKE WC2010 2 87
Johannesburg, 21 juni 2010 ­ Vandaag lanceert Nike in Johannesburg ­ het episch centrum van de internationale voetbalwereld ­ de grootste interactieve LED-installatie van Afrika. Op een scherm ter grootte van een half voetbalveld kunnen fans wereldwijd persoonlijke boodschappen voor hun helden afspelen, verwerkt in een bewegende animatie van de betreffende topspeler. Ook Oranje-internationals Sneijder en Van der Vaart zullen oplichten boven Johannesburg.

Het indrukwekkende scherm van Nike is vanaf vandaag te vinden in hartje Johannesburg op de muren van The Life Centre, een van de meest in het oog springende gebouwen van Zuid-Afrika. Op de imposante wolkenkrabber worden de interactieve animaties geflankeerd door 90 meter hoge foto's van steraanvallers Cristiano Ronaldo en Robinho.

Ruim vijftig topatleten
Via platformen als Nikefootball.com, Twitter, Facebook en het Zuid-Afrikaanse Mxit kunnen fans wereldwijd persoonlijk hun helden aanmoedigen via een inspirerende headline van maximaal 57 karakters. Deze wordt vervolgens door Nike verwerkt in een levensgrote bewegende animatie van het voetbalicoon in kwestie. Iedere avond worden zo'n honderd headlines gekozen en geprojecteerd hoog boven Johannesburg, waarbij de inzender een berichtje ontvangt met de ontworpen weergave. Voor het LED-scherm zijn bewegende beelden beschikbaar van ruim vijftig topvoetballers, waaronder Oranje-internationals Sneijder en Van der Vaart, maar ook sterren als Rooney, Fabregas en Drogba.

Soweto Football Training Center
101918763_10
Met het torenhoge scherm drukt Nike nog sterker zijn stempel op het toernooi in Zuid-Afrika en versterkt het zijn positie als 's werelds meest toonaangevende voetbalmerk. Eerder presenteerde het al de van gerecyclede PET-flessen gemaakte landentenues voor onder meer het Nederlands elftal, de vederlichte Elite Series voetbalschoenen en de nu al legendarische korte film Write the Future, die online inmiddels ruim 32 miljoen keer werd bekeken. Bovendien opende Nike vorige week in Soweto het 'state of the art' Football Training Center, waar jaarlijks 20.000 jonge voetballers uit nabijgelegen townships intensieve begeleiding krijgen op het gebied van voetbal, scholing en voorlichting in de bestrijding van HIV/AIDS.

Meer informatie: http://go.nike.com/nikefuture of http://facebook.com/nikefootball.

-Einde bericht-