Philips


Philips wordt partner in 's werelds grootste investering in vrouwensport - het World Village Of Women Sports in Malmö

22 juni, 2010

Stockholm, Zweden - Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) en 's werelds grootste investering in vrouwensport - het World Village of Women Sports - gaan samenwerken op het gebied van onderzoek en ontwikkeling. Philips zal tevens partner zijn in onder andere het bieden van duurzame oplossingen voor het centrum en oplossingen voor gezondheidszorg.

Philips' doel is het verbeteren van de levens van mensen door zich te richten op hun gezondheid en welzijn en legt hierbij een speciaal accent op de condities voor vrouwen. De focus op gezondheid en welzijn betekent tevens dat het bedrijf een bijdrage wil leveren aan de ontwikkeling van een duurzame samenleving. Ook het World Village of Women Sports richt zich in steeds grotere mate op duurzaamheid. Duurzame oplossingen zijn de toekomst en Philips zal hierbij een toonaangevende partner zijn.

"Philips wil kort gezegd mensen helpen een gezond en zinvol leven te leiden. Het World Village of Women Sports biedt ons een geweldige kans om een nieuw en uniek platform te creëren voor gezondheid en welzijn van vrouwen over de hele wereld. Het begrip `gezondheid' omvat hierbij niet alleen de medische aspecten, maar ook fit blijven, voedzame voeding eten en een gezond leven leiden. We hopen met onze expertise een bijdrage te kunnen leveren aan het World Village of Women Sports," aldus Marike Westra, vice-president van Corporate Communications van Philips Lighting. "We hebben hen veel te bieden, maar kunnen hier ook veel kennis opdoen. We zijn een leergierige onderneming en hopen in het kader van het World Village of Women Sports het antwoord te vinden op een groot aantal vragen, en samen de ontwikkeling van vrouwensport verder te brengen."

"Je zou kunnen zeggen dat vrouwensport simpelweg is ontwikkeld op basis van de condities van mannen, en dat terwijl veel wetenschappers van mening zijn dat vrouwen anders moeten trainen, eten en rusten willen ze optimaal presteren en blessures voorkomen. Bij onderzoek en ontwikkeling zullen we ons daarom vanaf het begin volledig baseren op de condities van vrouwen. Door Philips wordt het World Village of Women Sports geassocieerd met geweldige expertise. Philips Research is een van 's werelds grootste particuliere onderzoeksorganisaties, en we zijn zeer verheugd nauw met hen samen te kunnen werken," aldus Mårten Hedlund, CEO van het World Village of Women Sports.

Philips zal ook ontwerpen en samenwerken op het gebied van verlichtingsoplossingen, oplossingen voor medische zorg en lifestyle-consumentenproducten voor het World Village of Women Sports.

Marike Westra vertegenwoordigt Philips in de adviesraad van het World Village of Women Sports en is momenteel vice-president van Corporate Communications Lighting.


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Pia Lindhe Philips Nordic Tel.: +46 8 598 520 03 Mobiel: +46 70 204 22 18 E-mail: pia.lindhe@philips.com

Mårten Hedlund CEO en oprichter van het World Village of Women Sports Mobiel: +46 707 53 11 33 E-mail: marten.h@womensportvillage.com
---

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, gericht op het verbeteren van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity". Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.