Tien jaar duidelijkheid via vergelijkingsites Nedconcepts


Vergelijkingsites van Nedconcepts 10 jaar

UTRECHT, 20100618 -- Nedconcepts, bekend van onder andere ADSLWinkel.nl en Digitaaltvkijken.nl, bestaat op 22 juni 2010 precies tien jaar. Een lange periode waarin zij gezien heeft hoe het landschap van telecom abonnementen veranderd is.

Nedconcepts, gespecialiseerd in onder meer internet , digitale televisie, mobiel internet en mobiele telefonie, richt zich op consumenten die graag verschillende telecom diensten vergelijken voor zij tot aankoop overgaan. Op de websites van Nedconcepts vindt de bezoeker een handig overzicht met informatie over abonnementen van alle grote providers. Met een paar muisklikken kan de bezoeker gemakkelijk zelf vergelijken en bestellen. Klanten die persoonlijk advies of ondersteuning nodig hebben, kunnen terecht bij de deskundige helpdesk. Dit, in combinatie met veel exclusieve acties en een laagste prijsgarantie, maakt dat Nedconcepts alweer haar tiende verjaardag mag vieren.

Nedconcepts is in juni 2000 opgericht door drie Utrechtse ondernemers. Zij startten de site ADSLMetaCrawler.nl, de eerste zoek- en vergelijkingssite voor ADSL-abonnementen in Nederland. In de loop van de tijd zijn de diensten van Nedconcepts uitgebreid met het vergelijken van kabelinternet, digitale televisie, mobiel internet en (mobiele) telefonie. Nedconcepts is met bijna een miljoen gerealiseerde aansluitingen inmiddels de grootste e-tailer van Nederland in haar markt. In 2007 werd Nedconcepts verkocht aan het retailbedrijf Dexcom, bekend van t for telecom, Dixons en Dynabyte. Naast haar eigen websites zoals ADSL.nl, Adslwinkel.nl, Digitaaltvkijken.nl, Mobielinternetbestellen.nl en Mobieletelefoons.nl ondersteunt Nedconcepts ook vele andere vergelijkingsites binnen haar vakgebied, zoals Breedbandwinkel.nl, Breedbandshop.nl, Plasma-discounter.nl, Tv-telefonie-internet.nl, tfortelecom.nl, Kieskeurig.nl en Vergelijk.nl

Kerncomponenten van Nedconcepts zijn steevast het eigen goed opgeleide callcenter op de vestiging en de open relatie met verschillende providers. Middels haar eigen callcenter staat Nedconcepts de verschillende bezoekers te woord en helpt haar klanten in het overstapproces naar een nieuwe provider. Door de goede relatie met de verschillende providers heeft Nedconcepts een structurele en waardevolle positie weten te creëren in de verkoopmarkt van abonnementen.

Voor de komende jaren zal Nedconcepts zicht richten op de huidige ontwikkelingen in de markt, zoals glasvezelinternet en de verdere groei van mobiel internet. Ook zal zij zich gaan richten op de combinaties van hardware en telecomdiensten. Wij kijken nu al uit naar ons volgende jubileum, aldus directeur Marco Siemelink.