Philips


Philips maakt Full HD 3D in Blu-ray kwaliteit mogelijk

24 juni, 2010

Eindhoven - Philips maakt het mogelijk om thuis helemaal op te gaan in 3D-films met een ultieme filmbeleving. Om voortaan van 3D te genieten op de nieuwste Philips blu-rayspelers BDP7500B2 en BDP7500S2 is nu een gratis software-update te downloaden op http://www.blu-ray.philips.com. Deze vernieuwing valt samen met de lancering van een hele reeks van Full HD 3D Ready-televisies deze zomer, inclusief 's werelds eerste 3D-televisie met 21:9 bioscoopverhouding, die reeds in februari werd aangekondigd.

All-in blu-ray speler: 3D-compatibel, NetTV, CinemaPerfect HD, DivX Plus(TM) HD, streaming via DLNA en 7.1-uitgangen

Met de nieuwe Philips blu-rayspeler uit de 7000-serie kan iedereen met elke 3D-compatibele televisie thuis genieten van de nieuwe opmerkelijke filmbeleving in Full HD 3D. Naast blu-raydiscs in 3D speelt deze speler uiteraard ook standaard blu-raydiscs, dvd's en cd's af.

Met deze nieuwe speler heb je ook toegang tot Philips NetTV en zijn brede waaier van internetdiensten, waaronder YouTube, Picasa en tal van lokale terugkijkdiensten, rechtstreeks op je tv-scherm, welke televisie je ook hebt.

Dankzij de nieuwe CinemaPerfect HD-motor biedt de nieuwe Philips blu-rayspeler uit de 7000-serie een optimale kwaliteit met dvd's, bd's en internetcontent.

Philips biedt ook als eerste merk ter wereld de weergave in het formaat DivX Plus HD aan op zijn blu-rayspelers, en zorgt zo voor een nieuwe referentie in de sector. Het bewijst eens te meer dat we steeds een zo breed mogelijke waaier van weergaveformaten willen bieden.

En alsof dat nog niet indrukwekkend genoeg was, is de speler ook WiFi-n Ready. Gekoppeld aan de DLNA-streamingmogelijkheid kun je voortaan super gemakkelijk audio, video en foto's vanaf je computer delen en ervan genieten op de televisie in de huiskamer.

Tot slot biedt de nieuwe speler ook speciale uitgangen voor alle 7.1-audiokanalen zodat je elke AV-ontvanger kunt gebruiken. Daarnaast heeft de speler ook een ingebouwd BD-Live-geheugen van 1 Gb, wat toegang biedt tot alle BD-Live-functies van je favoriete films zonder ooit nog een USB-stick te moeten aansluiten.

De consument en de 3D-televisie

Net zoals het geval was met de evolutie van de HD-content en de HD-compatibele televisies, verwacht Philips dat ook de belangstelling voor de 3D-ervaring thuis parallel met de beschikbaarheid van de content zal toenemen. En net zoals de consumenten op verschillende manieren kunnen genieten van 2D-content, zal dat het geval zijn voor 3D. Er zijn nu al tekenen dat een zekere vraag van de consument bestaat. Dit blijkt uit de populariteit van de films die in de bioscoop in 3D uitkomen en de eerste programma's die de zenders bieden. Deze vraag zal de komende jaren geleidelijk aan stijgen en de Philips televisies en -blu-rayspelers zijn klaar om thuis de ultieme kijkbeleving te bieden aan kijkers die nu al, in deze vroege ontwikkelingsfase, willen genieten van 3D. Door naast zijn reeks van Full HD 3D Ready-televisies ook een 3D-upgradepack te bieden, geeft Philips deze consumenten de kans om thuis van 3D-films en programma's te genieten, zonder al te veel te moeten uitgeven voor een 3D-televisie.


* 3D Ready: een gratis software-update om de speler zodanig te upgraden dat hij Blu-Ray 3D ondersteunt. Gratis beschikbaar vanaf juni 2010. Updaten gaat makkelijk, thuis via het internet of met behulp van een USB-stick.


** WiFi-n Ready: hiervoor is de Philips Wi-Fi USB-adapter WUB1110 nodig (wordt afzonderlijk verkocht)


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas PR manager, Philips Consumer Lifestyle Email: saskia.maas@philips.com Tel : 040-2785030
---

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity". Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.