InterCommIT Managed e-Invoicing: `the One Stop e-Invoicing Service'


AMERSFOORT, 20100624 -- Elektronisch factureren is een proces dat een groeiende populariteit geniet bij zowel het bedrijfsleven als de overheid en vele verschijningsvormen kent. Zo worden facturen bijvoorbeeld als PDF of Word bijlage in een e-mail verzonden of beschikbaar gesteld via een webportaal. Ook geïntegreerd verwerken (EDI) wordt onder e-factureren verstaan. InterCommIT combineert de verschillende methoden met InterCommIT Managed e-Invoicing zodat gebruikers vanuit één beveiligde koppeling met het interne systeem de gehele buitenwereld kunnen bedienen.

'Verschillende uitwisselingsmanieren zijn mogelijk; via een beveiligde netwerk, een webportaal, per e-mail of zelfs postdistributie (omschakelen van elektronisch naar post)' aldus Pascal de Kleijn, Product Manager InterCommIT.

Méér dan alleen facturen versturen
InterCommIT Managed e-Invoicing is met recht een One-Stop e-Invoicing Service. Niet alleen facturen kunnen uitgewisseld worden maar ook orders en pakbonnen. Bovendien kan al deze informatie elektronisch gearchiveerd worden zodat de gehele informatiestroom, het zogenoemde `Order-to-Pay proces', snel teruggevonden kan worden zoals de fiscus verlangt tijdens controles.
Daarnaast verzorgt InterCommIT ook andere ICT oplossingen rondom e-Invoicing zoals elektronisch signeren van documenten, elektronische betalingen en monitoring waardoor het factureerproces geheel ge-outsourced kan worden.

Voor elk bedrijf geschikt
Pascal de Kleijn: "Grootbedrijf, MKB, overheid, allen kunnen besparen met InterCommIT Managed e-Invoicing. Omdat het een dienst is en geen software applicatie zijn de initiële investeringen gemiddeld lager waardoor er een aantrekkelijk ROI behaald wordt. Een eenduidig proces is een directe winst.

Bovendien is InterCommIT al jarenlang specialist in het koppelen met back office systemen en vertalen van formaten om organisaties met de eigen systemen geautomatiseerd elektronisch zaken te laten doen. Gestructureerde informatie zoals EDI, XML, UBL2.0, XBRL en ongestructureerde informatie zoals PDF Word, Excel of `eigen' formaten kunnen uitgewisseld worden. Desgewenst kan de elektronische informatie ook omgezet worden naar traditionele postdistributie."

Over InterCommIT
InterCommIT biedt een volledig pakket aan diensten en producten om bedrijven in alle onderdelen van de keten zo efficiënt mogelijk te laten samenwerken door middel van EDI/XML, e-invoicing, artikel informatie management en document management toepassingen. De achterliggende gedachte daarbij is outsourcing van B2B processen. Wij noemen dit Integration as a Service.

InterCommIT is founding member van zowel het Platform Elektronisch Factureren (Platform ELFA) als het European Electronic Invoicing Platform (EEI). Hiermee stimuleert InterCommIT de ontwikkelingen en bijbehorende standaarden.

InterCommIT bv