AkzoNobel

AkzoNobel Decorative Paints bekroond voor de metamorfose van Dulux

De succesvolle metamorfose van Dulux in een vooraanstaand internationaal merk heeft AkzoNobel Decorative Paints een Britse topprijs voor marketing opgeleverd.

Tijdens de uitreiking van de recente '2010 Marketing Society Awards For Excellence' werd Dulux onderscheiden voor de beste Internationale Brand Marketing vanwege de nieuwe strategie waarmee afscheid wordt genomen van een multi-lokale aanpak. De prijs is ook een bekroning van de wereldwijde consumentencampagne 'Let's Color', die is gericht op de kracht van kleur.

De jury prees zowel de inspirerende aard van het veranderingsproces als de focus op het realiseren van financiële voordelen door innovatie. "De organisatie heeft aanzienlijke financiële voordelen behaald door de mondiale manier van werken. Op de voornaamste markten is het aandeel van het merk gegroeid," aldus de jury. "Het mondiale idee om 'het leven van mensen extra kleur te geven' heeft geleid tot een nieuwe bezieling en een gevoel van zingeving."

In 2009 heeft Dulux met name in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk een sterke groei ondervonden, evenals in de opkomende markten van China en Brazilië. Het initiatief 'Let's Color' heeft tot nu toe bijgedragen aan een nieuw gezicht van woongebieden in Brazilië, Frankrijk, India en het Verenigd Koninkrijk.


- - -

AkzoNobel is 's werelds grootste verf- en coatingsonderneming en een vooraanstaand producent van specialistische chemicaliën. Wij voorzien industrie en consumenten wereldwijd van innovatieve producten en werken met passie aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen voor onze klanten. Tot onze merken behoren bekende namen als Dulux, Sikkens, International en EKA. Ons hoofdkantoor staat in Amsterdam, we behoren tot de Global Fortune 500 en maken deel uit van de vaste top van de Dow Jones Sustainability Indexes. Met activiteiten in meer dan 80 landen zetten onze circa 55.000 medewerkers zich in voor topkwaliteit en het realiseren van "Tomorrow's Answers Today(TM)".


Noot voor de redactie -