Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

25-06-2010

ABN AMRO nieuwe partner voor het Mondriaanhuis

De directies van ABN AMRO Bank en ABN AMRO MeesPierson hebben 23 juni jl. een sponsorcontract met het Mondriaanhuis ondertekend.

ABN AMRO en Mondriaanhuis gaan in de promotie van het geboortehuis van Piet Mondriaan samenwerken.Hiervoor ondertekenden de heren Wilfred van Kampen, Henry Bonnes en Pieter van Mierlo (ABN AMRO) met de heer Gerard de Kleijn (Mondriaanhuis) een vierjarig partnercontract, gezeten voor enkele vroege werken van Mondriaan. Het bedrag zal worden ingezet voor bijzondere activiteiten en educatie in de permanente expositie over het leven en werk van Piet Mondriaan. Het Mondriaanhuis werkt momenteel aan een nieuwe invulling voor deze tentoonstelling in het voormalige schoollokaal aan de Kortegracht die eind 2010 geopend wordt.

Wilfred van Kampen, Henry Bonnes, Pieter van Mierlo en Gerard de Kleijn aan de ondertekeningstafel

ABN AMRO en Mondriaanhuis hebben al eerder samengewerkt. In de afgelopen maanden konden relaties van ABN AMRO Preferred Banking binnen het klantprogramma "Bijzonder" het Mondriaanhuis bezoeken. Bijna 200 personen hebben genoten van dit arrangement. Ze werden rondgeleid door de tentoonstellingsmakers van De Schatkamer en ontvingen als extraatje de Vriendenkaart van het museum.

Beide partijen, bank en museum, zien uit naar een vruchtbare samenwerking.

grootse ontkurking van de champagnefles

Het Mondriaanhuis zoekt voor alle zeven kamers in het Mondriaanhuis een partner vanuit het bedrijfsleven. Meeus assurantien en Heilijgers bv hebben al eerder een partnercontract getekend. AHM Holding is hoofdsponsor van het Mondriaanhuis. Bedrijven die ook graag partner willen worden en zich willen verbinden aan het "merk" Mondriaan,kunnen contact zoeken met Gerard de Kleijn.

Bezegeling van het partnercontract met champagne

/////// einde bericht ///////



Ingezonden persbericht