Amsterdam Airport Schiphol

Schiphol ondersteunt The HollandBelgium Bid

Schiphol, 28 juni 2010

Schiphol ondersteunt The HollandBelgium Bid, de gezamenlijke kandidatuur van België en Nederland voor het wereldkampioenschap voetbal in 2018 of 2022, met een mediapartnerschap. Hiermee zijn tot aan de stemming van de FIFA in december van dit jaar uitingen te zien van The HollandBelgium Bid op strategische mediaplekken op Schiphol Plaza en in de lounges en op de pieren.

In de campagne op de luchthaven roept The HollandBelgium Bid de miljoenen passagiers die wekelijks via Schiphol reizen en luchthavenmedewerkers op om steun te betuigen voor de kandidatuur via de website www.thebid.org.

"Voor vele miljoenen voetballiefhebbers kan Schiphol bij een toekomstig wereldkampioenschap voetbal het begin en einde zijn van een sportieve reis. En voor velen kan de luchthaven zelfs een eerste kennismaking met Nederland zijn. Wij willen al die voetbalfans in 2018 of 2022 graag een warm welkom heten op onze luchthaven en geven hier alvast een voorproefje van door onze steun aan The HollandBelgium Bid. Bovendien staan wij achter de kandidatuur omdat het veel betekent voor de beide landen", aldus Otto Ambagtsheer directeur Business Area Consumers.

Over Schiphol Media

Schiphol Media exploiteert en beheert de reclamemogelijkheden op Schiphol in de terminal, op het luchthaventerrein en het wegennet rond de luchthaven. Daarnaast ontwikkelt Schiphol Media nieuwe promotiemiddelen en -activiteiten die aan klanten worden verhuurd. Het doel is de beperkte ruimte voor reclame op de luchthaven zo goed mogelijk te benutten. Op plekken waar dat kan worden de objecten dan ook dynamisch gemaakt, bijvoorbeeld door toepassing van digitale schermen.

Over The HollandBelgium Bid

The HollandBelgium Bid is de gezamenlijke kandidatuur van België en Nederland voor het WK voetbal van 2018 of 2022. Het kloppend hart van The HollandBelgium Bid bevindt zich in Eindhoven. Hier is het team gevestigd dat zich onder leiding van Harry Been (CEO) en Ruud Gullit (President) inzet voor een succesvolle bidcampagne. Dit doet The HollandBelgium Bid onder het motto Together for Great Goals. The HollandBelgium Bid wordt gesteund door vijf Official Partners: BAM, ING, KLM, PricewaterhouseCoopers en Randstad. www.thebid.org