Gemeente Stadskanaal

Uit het Tevredenheidsonderzoek Wmo blijkt dat cliënten en aanvragers van individuele voorzieningen in de gemeente Stadskanaal zeer tevreden zijn over de dienstverlening.

In vergelijking met de 194 andere gemeenten die (verplicht) het onderzoek hebben gehouden, scoort Stadskanaal hoog (7,5) als het gaat om de aanvraagprocedure. Zo gaat er niet veel tijd verloren bij een aanvraag voor ondersteuning. Ook geven cliënten gemiddeld een hoog cijfer (8,0) voor de geboden hulp bij het huishouden.

Wat betreft aspecten rond hulp bij het huishouden zijn de respondenten uit de gemeente Stadskanaal het meest tevreden over de informatievoorziening (90%). Het gemiddelde rapportcijfer voor voorzieningen zoals rolstoelen, scootmobielen en woonvoorzieningen is in Stadskanaal ongeveer even hoog als elders: 7,3. Hoog scoort het collectief vervoer (7,0 tegenover 6,8 elders). Het meest positief zijn de cliënten over de (lage) prijs per rit.

In de gemeente geeft maar liefst 43% van de ondervraagden aan dat de geboden ondersteuning of het hulpmiddel "zeer veel bijdraagt" aan het zelfstandig kunnen blijven wonen.

* 28 juni 2010