Ingezonden persbericht


Online boekhoudservice blikt terug op jaar van hoogtepunten

SAMENWERKING YUKI EN ABN AMRO BEKRONING OP SUCCESVOL JAAR

Rotterdam, 28 juni 2010 - In een uitdagende economische periode, lanceerden oud-Exact topmannen Van Nieuwland en Brentjens afgelopen jaar de innovatieve Yuki boekhoudservice. En met succes. Yuki mag zich inmiddels dienstverlener noemen van bijna duizend klanten. Na samenwerking met gerenommeerde accountancy adviesorganisaties zoals acconâ- avm en BDO formaliseert Yuki nu haar nationale samenwerking met ABN AMRO. Samen bieden zij nu een service aan, waardoor het voor de klant nog eenvoudiger wordt om zijn boekhouding te voeren. Het online platform van ABN AMRO voor zakelijke klanten is vanaf 1 augustus a.s. ook gekoppeld aan Yuki, en draagt hiermee bij aan de doelstelling van Yuki als geschikte oplossing voor het voeren van een eenvoudige en weinig tijdrovende online boekhouding.

ABN AMRO kiest voor een samenwerking met Yuki om het innoverende karakter van deze online boekhoudservice. 'Ondernemers worden vaak gedreven door hun passie, en die is meestal niet boekhouden. De samenwerking tussen ABN AMRO en Yuki maakt het altijd en overal mogelijk om de juiste bankgegevens binnen Yuki beschikbaar te hebben', aldus Bart van Bergen, Business Manager bij ABN AMRO. 'De klant zelf hoeft hier geen handelingen meer voor te verrichten.'

Ondernemers besteden gemiddeld 4 uur per week aan hun administratie, met Yuki kan dit worden terug gebracht naar maximaal een half uur. Zo kan de ondernemer zich bezighouden met de zaken waar hij goed in is. Yuki streeft, naast gemak voor de ondernemer, bovendien naar continue innovatie van de online boekhoudservice.

Lancering IPad applicatie
'De onlangs geïntroduceerde IPhone Yuki applicatie is één praktisch voorbeeld van de innovatievoorsprong van Yuki op het traditionele boekhouden', aldus medeoprichter van Yuki, Lucas Brentjens. Yuki introduceerde onlangs een iPhone applicatie die het mogelijk maakt de vele bonnen van een ondernemer, afkomstig van parkeren, treinkaartjes of een lunch met een klant, te fotograferen met de iPhone en direct in te boeken in het systeem van Yuki. Boekhouden via je mobieltje dus! De komende maanden introduceert Apple de langverwachte IPad op de Nederlandse markt; Yuki lanceert eind deze maand al een speciale IPad applicatie. Deze applicaties worden bovendien gratis ter beschikking gesteld voor Yuki klanten.

Over Yuki
Yuki werd opgericht in 2007 door Arco van Nieuwland, Lucas Brentjens en Sebastian Toet. De oprichters - waarvan de twee eerstgenoemde in 1984 ook aan de wieg stonden van Exact Software - hebben sindsdien gewerkt aan de ontwikkeling van de Yuki boekhoudservice, dat begin 2009 is gelanceerd. Inmiddels verzorgt Yuki bijna 1.000 administraties. Kijk voor meer informatie op www.yuki.nl.

EINDE BERICHT

Noot voor redacties

Achtergrondinformatie (