Fonq.nl motor achter meer dan 60 gespecialiseerde webshops


Gespecialiseerde kennis en persoonlijke service met de kracht van een groot label

UTRECHT, 20100628 -- Vanaf 1 juli wordt de naam fonq.nl gebruikt voor het eigentijdse webwarenhuis met meer dan 60 speciaalzaken en merkenshops, maar ook voor het bedrijf achter deze shops. Naast niche webwinkels op het gebied van wonen, koken, tuin, design en cadeaus, heeft het bedrijf een B2B tak, geeft het eigen giftcards uit en maakt en beheert het webwinkels voor derde partijen. Nieuw is ook de winkel die onlangs in Utrecht is geopend.

Fonq.nl is geen onbekende op de e-commerce en webwinkel markt. Onder de naam Mailorder Solutions is het bedrijf acht jaar geleden vanuit een zolderkamer in Houten gestart. Inmiddels is het uitgegroeid tot één van de toonaangevende partijen in deze markt met meer dan 60 webwinkels, 3000 m² magazijn en showroom en meer dan 15.000 producten. Diverse overnames, waaronder die van e-tailer fonq.nl in 2009 hebben ervoor gezorgd dat het bedrijf zich met recht hèt eigentijdse webwarenhuis kan noemen.

Fonq.nl
De keuze om vanaf 1 juli onder de naam fonq.nl verder te gaan, is volgens Patrick Kerssemakers, CEO van fonq.nl logisch: "De naam Mailorder Solutions dekt de lading van het bedrijf niet meer; het doet denken aan een soort postorderbedrijf. Fonq.nl is meer en doet meer. De naam staat voor fonkelend, helder. Het is een korte, krachtige naam waaruit de energie en uitstraling van onze organisatie spreekt. Het weerspiegelt de kracht van specialisme en service per productgroep met de schaalvoordelen en betrouwbaarheid van een groot label. Daarnaast doen we natuurlijk meer: we zijn actief op de zakelijke markt en geven een eigen geschenkbon, de fonq.nl giftcard uit."

Bricks & Clicks
De onlangs geopende winkel ligt naast het hoofdkantoor in Utrecht. De locatie vervult ook een rol als showroom, servicepunt en afhaalbalie voor online bestellingen. In seizoensgerichte productopstellingen wordt de top 100 van producten in de showroom getoond. Klanten kunnen ter plekke ook andere producten uit het assortiment van 15.000 producten bestellen; omdat het magazijn naast de showroom ligt kan er binnen 15 minuten geleverd worden. Kerssemakers: "Als fonq.nl positioneren we ons nu echt als retailer met een multiple-shop-strategie. De klant kan onze producten zien en voelen en krijgt een completer beeld van onze organisatie. De showroom geeft ons als webwinkel de mogelijkheid om de klant een complete `fonq.nl experience' te geven. Verder staan onze collega's klaar voor deskundig advies over al onze producten en eventuele andere servicevragen. Dit concept willen we in de toekomst met meerdere winkels uitrollen, omdat we weten dat veel van onze klanten waarde hechten aan de combinatie van click and brick." Fonq.nl streeft ernaar om binnen twee jaar nog vijf showrooms op verschillende locaties te openen.

------------------------------------------------
Over fonq.nl
Fonq.nl is het eigentijds webwarenhuis dat bestaat uit meer dan 60 eigen niche webwinkels op het gebied van wonen, koken, tuin, design en cadeaus. Voorbeelden hiervan: barbecueswinkel.nl, gadgetfabriek.nl en brabantia-webshop.nl. Speciaal voor bedrijven heeft fonq.nl een B2B tak. Fonq.nl zakelijk is de juiste partner als het gaat om relatiegeschenken, zakelijke aanvragen, joint promotions en incentives. Voor consumenten en bedrijven brengt fonq.nl een eigen giftcard op de markt. Daarnaast maakt en beheert het bedrijf webwinkels voor derde partijen, zoals Rituals en Achmea. Meer informatie op over.fonq.nl .





Ingezonden persbericht