Ingezonden persbericht


Supermarktketen besteedt strategische informatievoorziening uit aan Inergy

Real-time informatie via BI-as-a-Service

Woerden, 29 juni 2010 ­ Detailresult Services, het shared service center van onder meer de supermarktketens DekaMarkt, Dirk van den Broek en Bas van der Heijden, heeft besloten om zijn activiteiten op het gebied van business intelligence (BI) uit te besteden aan BI- specialist Inergy in Woerden.

Detailresult gaat voor haar strategische en (semi) real-time informatievoorziening gebruik maken van de BI-as-a-Service dienstverlening van Inergy. Op basis van de aangeleverde transactiegegevens uit alle winkelsystemen, inkoopgegevens en logistieke gegevens genereert Inergy stuurinformatie voor het management in de vorm van rapportages, dashboards en (KPI)-scorecards. Die actuele stuurinformatie ondersteunt het management bij het snel kunnen nemen van beslissingen op basis van de juiste, volledige en actuele informatie.

"Door de toenemende concurrentie en prijzenoorlogen in onze branche wordt het belang van informatie steeds groter", aldus René Post namens Detailresult. "Het verzamelen, opslaan en real-time analyseren en bewerken van zeer grote volumes data is werk voor een specialist. Door dit proces bij Inergy onder te brengen, kunnen wij ons meer focussen op onze eigen kernactiviteiten en besluitvorming."

"We zijn er trots op dat we Detailresult als nieuwe klant op ons platform mogen verwelkomen. Deze opdracht beschouwen wij als een erkenning van onze kennis en ervaring in de retailsector en als een bevestiging van onze BI-as-a-service propositie", aldus JanKees Lampe, CMO van Inergy. "Wij garanderen klanten de beschikbaarheid en continuïteit van strategische informatie zonder dat zij daarvoor zelf grote investeringen in specialistische kennis en in dure infrastructuur hoeven doen. Zij zijn daarmee niet alleen goedkoper uit, maar kunnen zich ook volledig richten op hun kernactiviteiten."

Over Detailresult Services
Detailresult Services levert diensten voor automatisering (ICT), administratie en personeelszaken (HR) aan meer dan 300 winkels die onderdeel uitmaken van onder meer de winkelformules DekaMarkt, Dirk van den Broek, Bas van der Heijden, Digros, Dirx drogisterijen, Dirck III slijterijen en DekaTuin.

Over Inergy
Inergy is opgericht in 1999 en heeft zich sindsdien ontwikkeld tot een succesvolle dienstverlener op het gebied van informatievoorziening met specialistische kennis van Data Warehousing en Business Intelligence. Inergy creëert maximale toegevoegde waarde voor bedrijven zodat deze kunnen blijven innoveren en een beter rendement op hun bedrijfsactiviteit kunnen realiseren. Klanten van Inergy zijn grote en middelgrote organisaties in de financiële dienstverlening, retail en logistiek. Sinds 2008 kunnen bedrijven hun informatievoorziening aan Inergy uitbesteden. Het hoofdkantoor van Inergy is gevestigd in Woerden. Kijk voor meer informatie op www.inergy.nl.