Ingezonden persbericht


Eventive Business Events geeft NedTrain twee dagen een compleet nieuw gezicht: Smile in a NedTrain World!

Succesvol en inspirerend maatwerkconcept voor opening nieuwe werkplaats Waalhaven

Amsterdam, 29 juni 2010 - Dat je met brainstormen veel bereikt, liet Eventive Business Events zien met het concept Smile in a NedTrain World! Dit grootse evenement organiseerde het bureau ter gelegenheid van de opening van de nieuwe NedTrain-werkplaats in Rotterdam Waalhaven. Alle inspanningen resulteerden in zeer geslaagde openingsfestiviteiten, verdeeld over twee dagen. De unieke aanpak van Eventive zorgde voor één concept voor drie verschillende doelgroepen. Er werd zelfs een speciaal beeldmerk voor ontwikkeld. In totaal ontving NedTrain deze dagen 291 gasten.

De eerste glimlach werd al op de gezichten van de genodigden getoverd door de uitnodiging en registratiepagina. Door het vrolijke logo werd direct duidelijk dat ze deze happening niet mochten missen. Ook gedurende de twee openingsdagen zelf toverde Eventive een lach op het gezicht van drie totaal verschillende doelgroepen. En dit met één en hetzelfde concept: Smile in a NedTrain World! De doelgroepen kwamen niet alleen uit Rotterdam en omstreken, ook internationale gasten waren van de partij. Eventive ontwikkelde één verhaal voor de projectleiding, het bouwteam en VIP's, voor NedTrain-klanten en voor werknemers en hun partner en kinderen. Uiteraard ontbrak de pers ook niet.

Op donderdag 24 juni 2010 verwelkomden Eventive en NedTrain de eerste twee groepen op de splinternieuwe servicelocatie in Rotterdam Waalhaven. Om tien uur 's ochtends was het de eer aan het bouwteam, de projectleiding en de VIP's om de officiële opening bij te wonen. De gasten werden ontvangen door de lachende steltenlopers bij de entree van het gebouw, waardoor zij direct vrolijk de drempel over gingen. De NedTrain-smiley kwam overal terug. Op de naambadge, de plattegrond, als routeaanduiding op de vloer en via led-verlichting in de statafels. Dit gaf het hele evenement een sympathieke uitstraling.

Tijdens de officiële opening was een belangrijke en ludieke rol weggelegd voor de NedTrain-directie. Het management trok eigenhandig een locomotief het pand binnen. Deze happening werd ondersteund door de spetterende act van slagwerkgroep Beauty and the Beats, waar de vonken van afsprongen. Met een glas champagne in de hand konden de gasten vervolgens via speciaal uitgestippelde en aangeklede routes, aangegeven door het smiley-beeldmerk op plattegronden en vloeren, de nieuwe werkplaats bewonderen. In elk vertrek was wel iets bijzonders te zien of te doen. De aanwezigen kwamen oren en ogen tekort. Daarna konden ze genieten van een heerlijke lunch.

Donderdagmiddag konden de klanten een eerste blik op de locatie werpen. Voor hen was er een ander programma, zodat ook zij optimaal konden genieten van een complete NedTrain-wereld. De barbecue maakte de middag compleet. Daarbij werden ze tijdens de borrel verrast door een act waarbij een circusduo spectaculaire toeren uithaalde in de lucht. Een optreden dat de bezoekers nog lang zal heugen. Eventive zorgde ook goed voor de voetballiefhebbers. Zij konden blijven hangen en de wedstrijd Kameroen-Nederland volgen, met daarbij het bijbehorende biertje en bitterballen.

Op zaterdag 26 juni was het beurt aan de NedTrain-medewerkers, samen met hun partner en kinderen. Zij werden ontvangen door steltenlopers, die volledig uitgedost waren in het thema van de dag. Ook hier weer overal lachende gezichten. De smiley was ook bij deze doelgroep een groot succes. Kinderen vermaakten zich kostelijk in het spookhuis, de schiettent en op het levensgrote springkussen. Ook was het feest in de knutselhoek en de kinderen stonden rijendik bij de suikerspin- en popcornkraam. Tussen de bedrijvigheid door kon iedereen zich te goed doen aan een uitgebreide barbecuelunch. De totaalbeleving was voor NedTrain een succesvolle manier om zijn dankbaarheid over te brengen op alle medewerkers.

"Een van de grote uitdagingen was dat tijdens de brainstorms de feestlocatie nog in aanbouw was. We hebben daarom veel contact gehad met de projectmanager van de bouw. En dus niet, zoals gebruikelijk, alleen met de marketingafdeling", zegt Mariëlle van der Zouwen, Managing Director van Eventive Business Events. "Ook staat veiligheid op deze locatie hoog op de agenda. We moesten, nog meer dan anders, continu creatief denken om ondanks obstakels tot het gewenste resultaat te komen. We hebben alles geregeld, van catering en meubilair tot het entertainment, de techniek en de aankleding. Het geeft een goed gevoel als je alles op zo'n succesvolle manier ziet samenkomen."

Over Eventive Business Events
Eventive Business Events ondersteunt bedrijven bij het bereiken van hun doelgroep door de conceptontwikkeling van evenementen en marketingcampagnes, en het projectmanagement dat daaruit voortvloeit. Het bureau kan de gehele of gedeeltelijke organisatie van congressen, vakbeurzen, seminars, workshops, promotionele acties- en campagnes en productpresentaties op zich nemen. Daarnaast biedt Eventive Business Events ondersteunende diensten in de vorm van advies, beurstraining, uitnodigingen, locatieplanning, het regelen van sprekers et cetera. Eventive Business Events is onderdeel van de communicatiegroep LVT Group. Voor meer informatie: www.eventive.nl.




Ingezonden persbericht