Arbouw


Nieuw magazine voor de bouwnijverheid

Meer dan 225.000 werkgevers en werknemers lezen over gezond en veilig werken.

Deze zomer komt Arbouw met een nieuw magazine voor werkgevers en werknemers in de bouwnijverheid. De uitgekiende redactionele formule, aantrekkelijke vormgeving en spannende fotografie van Arbouw Magazine versterken de missie van Arbouw. Hiermee komt na 24 jaar een eind aan de titels Arbouw Pijlers en Arbouw Journaal.

Centraal in het magazine staan de arbeidsomstandigheden in de bouwnijverheid. Aan de hand van thema-artikelen, handige tips en trucs, persoonlijke meningen en herkenbare praktijkverhalen wordt ruimschoots aandacht besteed aan de gezondheid en veiligheid in de bedrijfstak. Ook is er aandacht voor gadgets, een strip, een sterk verhaal en een paginagrote foto van een bijzonder bouwproject.

Arbouw Magazine komt met de nieuwe bladformule nog dichter bij de lezer. Informeren, maar vooral bewerkstelligen dat meer mensen zich bewust worden van de risico's en (te nemen) maatregelen op hun werkplek. Arbouw Magazine zal op 6 juli voor het eerst verschijnen. Daarna wordt het blad vier maal per jaar in een oplage van ruim 225.000 exemplaren verstuurd.

Thema
Het eerste nummer van Arbouw Magazine staat volop in het teken van de zomer. Hoe bescherm je jezelf als je de hele dag in de brandende zon op een dak staat? Hoe herken je een zonnesteek? Verder is er aandacht voor het nieuwe instrument Veiligheidsindex Bouw, waarmee men zelf de veiligheid van de bouwplaats kan meten en benchmarken.

Samenwerking
De lancering van Arbouw Magazine past in de huidige tijd van samenwerking tussen werkgevers en werknemers. Recente voorbeelden van deze samenwerking zijn de diverse arboconvenanten en de arbocatalogi. Arbouw wil met zijn nieuwe magazine zorgen voor eenduidige en gelijktijdige informatievoorziening richting werkgevers en werknemers. Het zal bijdragen aan een consistente berichtgeving en de uitwisseling van informatie tussen management en werkvloer.

Technisch
Het magazine behelst 24 pagina's en is gedrukt op Ultra Lux 80 grams 100% recycled papier. Deze papierkwaliteit voldoet aan de hoge eisen FSC en PEFC.

Een pdf van Arbouw Magazine is hier te bekijken.
Zie het origineel

Bron: persbericht Arbouw
Datum: 30 juni 2010