Ingezonden persbericht


LIVESTRONG polsbandjes weer verkrijgbaar in Nederland NikeStore Rotterdam in teken van Lance Armstrong

Rotterdam, 30 juni 2010 - Ter ere van de Tour de France én Lance Armstrong, heeft de NikeStore in Rotterdam als thema LIVESTRONG gekregen. De racefiets van Lance Armstrong is er tentoongesteld en zijn fans kunnen op een bord in de winkel persoonlijke berichten voor de veelvoudig Tourwinnaar achterlaten. De winkel is ook de enige in Nederland waar LIVESTRONG, de collectie van Armstrong, wordt verkocht.

Terwijl Armstrong vanaf 4 juli in Rotterdam zijn achtste overwinning in de Tour de France najaagt, blijft zijn vizier gericht op het gevecht tegen kanker, waar hij zo veel mogelijk mensen bij wil betrekken. LIVESTRONG zet zich in voor de 28 miljoen mensen die wereldwijd leven met kanker en de opbrengst van de producten speelt daarin een belangrijke rol. De samenwerking tussen Nike en Armstrong heeft al meer dan tachtig miljoen dollar opgebracht, onder meer dankzij de distributie van meer dan zeventig miljoen gele polsbandjes sinds 2004.

Trotse Armstrong
Na de introductie van de beroemde gele polsbandjes in 2004, introduceerde Nike in 2008 in de VS ook een kleding- en schoenenlijn voor LIVESTRONG. Nu komt deze collectie ook naar enkele landen in Europa, waaronder Nederland. "Ik ben trots dat LIVESTRONG onze missie nu meeneemt over de grenzen, zodat we nog beter kunnen helpen mensen de middelen en steun te bieden in hun strijd tegen kanker," aldus Lance Armstrong. "We zijn er in geslaagd om op vernieuwende manieren bewustzijn te creëren, maar het gevecht is nog verre van over. Daarom ben ik blij dat LIVESTRONG nu ook het verschil kan gaan maken in Canada, Frankrijk, Groot-Brittannië en Nederland."

Krijt voor steun
De najaarscollectie combineert gebruiksgemak, prestatieverhoging en stijl in een volledige lijn gele accessoires, kleding en schoenen. De collectie is vanaf 1 juli 2010 te bekijken en verkrijgen in de NikeStore in Rotterdam, die mede ter gelegenheid van de Tourstart het thema van Lance Armstrong en kankerbestrijding meekrijgt. Via een special krijtbord kunnen mensen berichten achterlaten ter inspiratie of steun. Boodschappen kunnen ook worden opgegeven via speciale kanalen op Twitter, Facebook en www.nike.com/LIVESTRONG. De berichten worden vervolgens met speciaal geel krijt op het parcours van de Tour de France geschreven. Inzenders van de berichten ontvangen een e-mail met de GPS-coördinaten van de locatie van hun persoonlijke boodschap.

Over LIVESTRONG
LIVESTRONG, gevestigd in Austin, Texas, is in 1997 opgericht door meervoudig wielerkampioen en zelf overlever van kanker, Lance Armstrong. LIVESTRONG vecht voor de 28 miljoen mensen wereldwijd die gedwongen moeten leven met kanker. De organisatie verbindt mensen voor steun, en vertaalt beschikbare middelen naar innovatie en het activeren van gemeenschappen en individuen om bij te dragen aan sociale verbetering. LIVESTRONG, bekend van de iconische polsband, heeft als missie om iedereen die geraakt wordt door de ziekte te inspireren en te faciliteren. De collectie van Nike LIVESTRONG nodigt mensen uit om middels het dragen van de kleur geel hun steun te uiten voor de stichting evenals voor de 28 miljoen mensen die op dit moment leven met kanker. Voor meer informatie, zie www.LIVESTRONG.org of www.nike.com/LIVESTRONG.

Over Nike
Nike, Inc., gevestigd nabij Beaverton, Oregon (V.S.), is 's werelds toonaangevende ontwerper, verkoper en distributeur van authentiek sportschoeisel, apparatuur en accessoires voor een breed scala aan sporten en fitnessactiviteiten. Volledige dochterondernemingen van Nike zijn onder anderen Converse Inc., dat sportschoeisel, -kleding en -accessoires ontwerpt, verkoopt en distribueert; Cole Haan, dat luxe schoeisel, handtassen, accessoires en jassen ontwerpt, verkoopt en distribueert; Umbro Ltd., een toonaangevend wereldwijd voetbal (soccer) merk met vestiging in het Verenigd Koninkrijk; en Hurley International LLC, dat schoeisel, kleding en accessoires voor actiesporten en jongeren ontwerpt, verkoopt en distribueert. Voor meer informatie, ga naar www.nikebiz.com.