Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Amsterdam, mei 2010

Modeontwerpster Monique Collignon geeft show
op het Silk Fashion & Business Summer Event

Amsterdam ­ Na een succesvolle eerste editie afgelopen 22 april, met maar liefst 2000 bezoekers, organiseert Silk-PR, Events & Models de tweede editie van dit unieke mode en netwerk event op woensdag 30 juni aanstaande te Strandzuid in Amsterdam. Strandzuid is een unieke locatie die tijdens deze avond de setting is van een happening waarbij mode en netwerken centraal zullen staan. Als klapstuk van de avond geeft modeontwerpster en couturier Monique Collignon een exclusieve show, waarbij zij haar unieke couture en pret à porter kledingstukken zal tonen.

Het Silk Fashion & Business Summer Event staat in het teken van luxury lifestyle, mode en netwerken. Diverse bedrijven uit de Amsterdamse regio, maar ook vanuit de rest van het land bieden hier hun unieke producten en diensten aan. Voor een exclusieve doelgroep is het dan ook mogelijk om hier de meest luxueuze producten aan te schaffen.

De genodigden van het event kunnen deze avond onder het genot van luxe hapjes en drankjes genieten van enerverend entertainment, dat qua presentatie geheel zal worden geleid door Tv-presentatrice Beertje van Beers. Het Silk Fashion & Business Summer Event is deze woensdagavond toegankelijk voor genodigden vanaf 18.00 uur tot 01.00 uur. Verschillende netwerkclubs en relaties van de deelnemende partijen zullen hier aanwezig zijn. Om exclusiviteit te waarborgen is het als bezoeker alleen mogelijk om op uitnodiging te komen.

Tamara Elbaz van Silk-PR, Events & Models: "Ook dit keer is het Silk Fashion & Business Event een avond vol glamour en luxe. De show van Monique Collignon is zeker een hoogtepunt. De toezegging van Monique om deze avond bij te wonen laat nogmaals het exclusieve karakter zien van dit evenement.

Over Monique Collignon
Monique Collignon is een van Nederlands topontwerpers. Als geen ander weet zij hoe een vrouw zichzelf het liefste ziet: sexy, gedurfd maar toch chic. Haar ontwerpen moeten daarom altijd aansluiten bij de persoonlijkheid van een cliënte. De clientèle die Monique Collignon aanspreekt met haar haute couture collecties zijn zelfbewuste, gedistingeerde vrouwen. Geen trendvolgers, maar vrouwen die midden in het leven staan. In 1990 startte Monique met haar eigen couture collecties die ze 2x per jaar presenteerde. In 1997 was het tijd voor de grote stap: ze vestigde zich aan de prestigieuze Van Baerlestraat in Amsterdam (inmiddels is ze verhuisd naar de Lairessestraat). Binnen een paar jaar had ze een gewaardeerd couturehuis en een breed scala aan klanten waaronder tal van prominenten.

Om de internationale bekendheid te vergroten zijn al diverse stappen ondernomen: op uitnodiging presenteerde ze haar couture collecties in Zuid Afrika, Monaco en Frankrijk. Het champagnehuis `Moët et Chandon' heeft haar benaderd om haar collecties te showen op Chateau de Saran in de zomer van 2003. Daar was o.a. het franse modeblad Elle bij aanwezig. Ze werd gevraagd haar collecties te tonen aan de Duitse pers in de Kunsthal in Rotterdam en ze presenteerde haar werk aan de `International Fashion Press' tijdens een bijeenkomst in Amsterdam. Onder grote internationale belangstelling werd er een premièreshow herfs-winter 2004 onder de naam `From Monte Carlo with love' gepresenteerd in `Forum Grimaldi' in Monaco. Door deze nationale en internationale successen mag Monique zich rustig tot een van de meest succesvolle Nederlandse mode-ontwerpers rekenen van afgelopen jaren. Monique zal zowel couture als pret a porter tonen gedurende de avond, de show zal starten rond een uur of negen.

Over Strandzuid
In 2005 is er tussen de Amsterdam RAI en het Beatrixpark een uniek stadsstrand met een oppervlakte van meer dan 2000 m2 gecreëerd. Sinds de opening heeft Strandzuid zich succesvol gevestigd in de Amsterdamse evenementen- en restaurantwereld. Strandzuid onderscheidt zich van de andere stadsstranden door de perfecte mix van business en leisure, maar ook door de a la carte keuken en het prachtige luxe interieur van het terrein.

Over Silk-PR, Events & Models
Silk-PR is de stuwende kracht achter het promoten van merken, mensen en organisaties. Succes, Inventive, Leadership en Knowledge zijn de basis van ons denken en doen. De divisie Silk-Events is een evenementenbureau gespecialiseerd in conceptontwikkeling en uitvoering van luxury fairs, doelgerichte events, bijzondere feesten, netwerkbijeenkomsten, incentives, autoraces, modeshows en productlanceringen. De divisie Silk-Models is hét bemiddelingsbureau voor mooie mensen. Onze modellen worden ingezet als mannequins, fotomodellen en hostesses of als visitekaartje tijdens promotours, evenementen en beurzen. Voor meer informatie: www.silk-pr.eu.