Vredestein wijst vakantiegangers op belang van zomerbandencheck

Bijzondere beach-takeover op recreatieplas het Rutbeek valt goed bij strandpubliek

Vredestein heeft zaterdag 3 juli een zogenaamde "beach-takeover" gepleegd op recreatieplas het Rutbeek in Enschede. Er is gekozen voor juist deze zaterdag omdat de komende weken weer vele mensen met hun auto op vakantie gaan en vanwege het prachtige zomerweer. Binnen enkele uren was de naam Vredestein overal aanwezig op de stranden en parkeerplaatsen van de recreatieplas. Met behulp van een informatieflyer werden mensen opgeroepen om vooral goed voorbereid op vakantie te gaan en zaken als profieldiepte en bandenspanning goed te controleren voor vertrek.

Zomerse verrassing

De vele dagjesmensen kregen van een team van zomerse Vredestein promotiedames een passende verrassing, zoals bijvoorbeeld een zonnescherm om de auto koel te houden, een vlieger, mega strandbal, of verfrissingspray. De informatieflyer is tevens tot en met 17 juli geldig als waardebon voor een non-alcoholische versnapering bij CityLounge Fred & Douwe in de Enschedese binnenstad.

Vakantievoorbereiding

Bandi Vaczi, Manager Marketing Communicatie: "Mensen kijken vaak het hele jaar uit naar de zomervakantie en plannen deze tot in de kleinste details. Maar vreemd genoeg is er vaak erg weinig aandacht voor het onderhoud van hun auto en dan met name het controleren van de banden. Banden met geringe profieldiepte of een te lage bandenspanning werken onveilige situaties in de hand. Wij willen daar op deze ludieke wijze aandacht voor vragen en de mensen bovendien iets leuks mee geven op vakantie."

Beach-takeover in plaats van website takeover

Veel merken maken tegenwoordig op internet gebruik van zogenaamde website takeovers, waarbij een gehele website ineens in het teken staat van één merk. De gebruiker komt daardoor zeer intensief in contact met deze merknaam en de uiting. Vredestein past deze methode offline toe in de vorm van deze beach-takeover. Consumenten krijgen een aardigheidje aangeboden in combinatie met nuttige informatie, in plaats van het vaak als vervelend of vervuilend ervaren flyering of monstering.

Noot voor de redactie,