Functioneringsronde: manager en medewerker in hetzelfde schuitje

05/07/2010 10:40

&samhoud

Adviesbureau ? voert deze zomer functioneringsgesprekken op het water. Vanaf 5 juli vaart de blauwe 'Verbindingsboot' regelmatig door de grachten van Utrecht met aan boord medewerkers van het adviesbureau die al varend hun halfjaarlijkse functioneringsgesprek voeren. Door een event te maken van de functioneringsronde wil ? het belang van beoordelingssystematiek benadrukken voor het reilen en zeilen van organisaties.

Verantwoordelijkheidsgevoel vergroten door inspireren en disciplineren

Functioneringsrondes lijken een noodzakelijk kwaad zo vlak voor de zomervakantie. Ze vergen extra tijd en aandacht naast de dagelijkse werkzaamheden. Toch zijn dit bij uitstek de momenten waarop resultaatafspraken kunnen worden geëvalueerd en bijgesteld. Functioneringsrondes zijn goede graadmeters voor discipline en het verantwoordelijkheidsgevoel in organisaties, zowel van leidinggevenden als medewerkers. Met de 'Verbindingsboot' verbindt ? discipline met inspiratie en staat het functioneringsgesprek hoog op ieders agenda.

? beste werkgever van Europa 2010

In mei 2010 werd ? uitgeroepen tot nummer 1 Great Place to Work Europe 2010. Het Great Place to Work Institute had het adviesbureau ook al drie jaar op rij uitgeroepen tot beste werkgever van Nederland: in 2008, 2009 en 2010. Medewerkertevredenheid is een van de belangrijkste succesfactoren voor een organisatie. Het leidt namelijk tot een hoge medewerkerwaarde en die doet de klanttevredenheid groeien. Tevreden klanten zorgen op hun beurt voor waarde voor een organisatie, in financiële zin maar ook in termen van aanbevelingsgedrag. ? heeft een gemiddelde medewerkertevredenheid van 8,5 en een gemiddelde klanttevredenheid van 8,7. Dat deze filosofie werkt, blijkt uit het feit dat ? de afgelopen drie jaar verdrievoudigde, in omzet en aantal medewerkers. Over haar unieke bedrijfsvoering publiceerde ? een boek: 'Hoe word en blijf je een great Place to Work?'

Over ?

? is een gewoon ongewoon adviesbureau dat doorbraken realiseert door het inspireren en verbinden van mensen in organisaties, in de maatschappij en op het vlak van persoonlijke ontwikkeling. ? is gespecialiseerd in veranderprocessen in organisaties en focust daarbij op de menskant. Het bureau werd in 1989 opgericht door Salem Samhoud en heeft vestigingen in Utrecht en Madrid. In totaal werken er ongeveer 150 mensen.





http://www.samhoud.com