5 j uli, 2010

SSL International implementeert nieuw hybris e-commerce-platform voor Durex ~ Uniforme aanpak voor online verkoop merkenportfolio ~

Hybris, leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software, en Javelin Group, een e-commerce-consultant en systeemintegrator, hebben de nieuwe B2C-website voor Durex (UK) ontwikkeld. De website is gebaseerd op hybris Commerce en is vorige maand succesvol live gegaan.

De nieuwe e-commerce-website van Durex (www.durex.co.uk ) is het resultaat van een uniforme benadering van moederbedrijf SSL International met betrekking tot de online verkoopstrategie. Het complete productportfolio maakt gebruik van hetzelfde hybris-platform en biedt een consistente klantbeleving. Het project is dankzij het e-commerce-systeem verzekerd van een snelle uitrol en vermindering van de projectkosten.

Javelin Group heeft in 2009 een nieuwe website geïmplementeerd voor Scholl, een ander merk van SSL. Deze site wordt binnen twaalf maanden in twintig landen verder uitgerold. De nieuwe Durex-website beschikt over dezelfde functionaliteiten die voor Scholl zijn ontwikkeld, waaronder een volledig geïntegreerd callcenter en integratie met het SSL International-systeem, waaronder Microsoft SharePoint en SAP.

Waseem Haq, hoofd digitale marketing bij SSL International, zegt: "De vorige website van Durex beschikte niet over de e-commerce-functionaliteiten die onze klanten verwachtten. We wilden onze kennis over seksueel welbevinden combineren met een goede online shopping-beleving. We zijn erg blij dat onze klanten nu profiteren van dezelfde e-commerce-technologie als bijvoorbeeld Scholl-klanten."

"De investering in een e-commerce-platform voor de gehele organisatie betekent dat SSL een consistente benadering kan hanteren voor zijn e-commerce-strategie", zegt Kees de Vos, directeur technologie bij Javelin Group. "Onze versnellingsoplossing vergroot de betrokkenheid van de gebruikers en versnelt de uitrol van andere locaties in nieuwe gebieden."

Andy Piscina, sales directeur van hybris in het Verenigd Koninkrijk, zegt: "We zijn erg blij dat SSL voor onze e-commerce-oplossing heeft gekozen en dat onze oplossing zakelijke voordelen biedt voor internationale organisaties die online hun merk en verkoop willen ontwikkelen. Nu merken steeds verder internationaliseren, wordt het belangrijker om consistente boodschappen, inhoud en data, onafhankelijk van taal en websites, te verspreiden. Onze oplossingen zijn zeer geschikt voor de ondersteuning van dit soort projecten en online aanwezigheid."