C-Roots ontwikkelt merk, identiteit en positionering voor NKI-AVL


AMSTERDAM, 20100706 -- Het NKI-AVL bestaat uit een centrum voor wetenschappelijk onderzoek naar kanker, het Nederlands Kanker Instituut (NKI), en een oncologisch ziekenhuis, het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis (AVL). Het NKI-AVL werkt sinds jaren intensief samen met KWF Kankerbestrijding. Een groot deel van de financiering van het onderzoek is afkomstig van KWF kankerbestrijding. Met de oprichting van een nieuw fonds breidt NKI-AVL die samenwerking ook uit tot zelfstandige fondsenwerving. Daarmee profiteert NKI-AVL van de grote fondsenwervende ervaring van KWF Kankerbestrijding en positioneert het zichzelf tegelijkertijd als zelfstandig fonds.

Primaire doelstelling is kanker te bestrijden door middel van patiëntenzorg, onderzoek en onderwijs. Centraal hierbij staat het vinden en verbeteren van methoden op het gebied van diagnostiek en behandeling die de patiënt zo min mogelijk belasten. Bij dit toegepaste, klinische onderzoek werken onderzoekscentrum en kliniek intensief samen. Specialisten, verpleegkundigen, onderzoekers en patiënten bevinden zich immers in één instituut. Onderzoeken kunnen snel worden gestart, resultaten kunnen meteen worden getest en geïmplementeerd in de behandeling in de kliniek.

C-Roots is gevraagd om voor het nieuwe fonds een onderscheidende identiteit en positionering te ontwikkelen en daarbij maximaal gebruik te maken van de bekendheid van Het Nederlands Kanker Instituut - Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis. Kerngedachte daarbij: er is maar één instituut en één centrum met expliciete focus op kanker, één plek waar onderzoek en behandeling in één hand zijn en maar één instituut met toonaangevende internationale status in Nederland.
De wisselwerking tussen de eigenheid, cultuur en reputatie van een organisatie ziet C-Roots als het DNA van een authentiek corporate merk. In dit geval gaat het erom de bestaande waarden te bundelen en te `verzilveren'.

C-Roots is een Amsterdams bureau voor corporate branding nieuwe stijl. In de roots van elke organisatie ligt volgens C-Roots de `corporate' identiteit besloten; een onuitputtelijke bron van inspiratie en creativiteit - waarvan weinig ondernemingen bewust alle mogelijkheden benutten. Vanuit een holistische visie op deze eigenheid en identiteit ontwikkelt C-Roots strategieën en concepten voor marketing, communicatie, cultuur en innovatie. Zij doen dit behalve voor het NKI-AVL onder andere voor ASR Nederland, Cargill Cocoa & Chocolate, Teleplan International, Nierstichting Nederland en Go-Tan.

C-Roots





Ingezonden persbericht