Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 6 juli 2010

DIRECTIE EYEWORKS SPORT COMPLEET

Per 1 juli 2010 is het directieteam van Eyeworks Sport weer compleet. Een driemanschap van Arthur Zuijderwijk (35), Joris Boerhof (33) en Rob Labree (42) gaat leiding geven aan het sportproductiebedrijf. Zuijderwijk, die na het vertrek van Will Moerer naar Sport1 al ad-interim de leiding had, wordt Managing Director. Boerhof en Labree worden respectievelijk Production Director en Program Director. Daarnaast is Constantijn van Duren (31) aangesteld als Head of Digital Media & Technology.

In de nieuwe constructie wordt het business development team verder uitgebreid. Eerder werd daartoe al Rob Genot aangesteld.

Managing Director Eyeworks Sport Arthur Zuijderwijk: 'Er liggen tal van kansen in de sportmarkt in de combinatie met digitale media en nieuwe technieken. Ons streven om deze kansen voor al onze klanten om te zetten in succesvolle projecten. Eyeworks Sport staat er goed voor en met de nieuwe structuur denken we onze toegevoegde waarde nog verder te vergroten. De nieuwe baan biedt een uitdaging om deze kansen te verzilveren.'

Eyeworks Groep CEO Reinout Oerlemans: 'Met de aanstellingen van Arthur Zuijderwijk, Rob Labree en Constantijn van Duren, bouwen we verder op de ervaring die allen al jaren hebben in dienst van Eyeworks Sport. De terugkeer van Joris Boerhof maakt het directieteam compleet. Eyeworks Sport heeft zich de afgelopen jaren innovatief getoond in het opzetten van vernieuwende business modellen, tot grote tevredenheid van onze klanten. Met de uitbreiding van het business development-team en de samenwerking tussen Eyeworks Sport en ons jongste bedrijf in de Eyeworks familie Advance, komt er naast de bestaande business ook een focus op de digitale- en interactieve media. Ik heb er alle vertrouwen in dat Eyeworks Sport hiermee optimaal kan blijven inspelen op de behoeften van onze klanten.'

Eyeworks Sport is tijdens deze sportzomer op vele fronten actief. Afgelopen weekend is Wimbledon voor NET5 afgerond, nadat eerder deze zomer alle oefeninterlands van het Nederlands elftal voor SBS 6 zijn geproduceerd. Momenteel lopen er nog drie programma's in het kader van het WK Voetbal. Deze programma's worden gemaakt voor KNVB/Eredivisie LIVE, Sport1 en VI Oranje vanuit het Kurhaus in Scheveningen voor RTL7.

Eyeworks Sport is de grootste onafhankelijke sportproducent van Nederland en produceert voor klanten als RTL Nederland, SBS Broadcasting, Sport1 en Eredivisie Live. Belangrijke producties zijn onder andere Voetbal International op maandag en vrijdag, alle wedstrijden en programma's van de Jupiler League, de Europa League, Seat Mooiste goals, de kwalificatie- en oefenwedstrijden van het Nederlands Elftal, Harry van Oranje, PSV tv, Euro Hockey League, Wimbledon, Eredivisie IJshockey, Volleybal, Sport 1 United, NBA live en alle voetbalprogramma's voor Sport 1.

Over Eyeworks
Eyeworks is een creatieve en onafhankelijke televisie- en filmproducent die content ontwikkelt, produceert en distribueert in diverse genres zoals entertainment, drama & film en sport. Eyeworks werd in 2001 opgericht door Reinout Oerlemans en heeft thans toonaangevende productievestigingen in zestien landen op vier verschillende continenten: Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, Zweden, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Italië, Argentinië, Chili, Brazilië, Nieuw Zeeland, Australië en de Verenigde Staten. Televisieprogramma's en formats van Eyeworks worden in meer dan vijftig landen over de hele wereld uitgezonden. Eyeworks Sport produceert sportprogramma's voor de commerciële zenders in Nederland, waaronder belangrijke voetbalcompetities en wedstrijden van het Nederlands elftal. Eyeworks heeft drama, film en documentairetitels in haar portfolio waaronder de Oscarwinnende speelfilm Antonia, De Zaak Alzheimer. Recent uitgebrachte films zijn Windkracht 10, De Brief voor de Koning, Komt een Vrouw bij de Dokter, Dossier K en De Gelukkige Huisvrouw. De politieserie Flikken van Eyeworks is een van de best bekeken dramaseries (meer dan 100 afleveringen) in België en Nederland. Advance is het Eyeworks crossmedia bedrijf dat zich richt op de ontwikkeling en exploitatie van interactieve platforms. Eyeworks Distribution richt zich op het wereldwijd licenseren van formats en readymade programma's van alle productiehuizen van Eyeworks en van derden. Internationaal succesvolle formats zijn onder andere: Test The Nation, Ticket to the Tribes, Who wants to marry my son, CQC, Half Ton Mum, OctoMom, Beat the Blondes, OCD, The Italian Dream, I Know What You Did Last Friday and Obese.




Ingezonden persbericht