Koninklijk Horeca Nederland


Persbericht 8 juli 2010
Bries uit Noordwijk 'Beste Strandpaviljoen 2010' Strandpaviljoen Bries uit Noordwijk is verkozen tot het 'Beste Strandpaviljoen 2010'. De prijs werd donderdag 8 juli uitgereikt door juryvoorzitter Cees van der Padt, vestigingsmanager Nederland bij het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). De uitreiking vond plaats bij Strandpaviljoen Blue Lagoon in Scheveningen.

Tijdens de uitreiking roemde juryvoorzitter van der Padt paviljoen Bries vanwege de complete aanpak. Bries heeft gewonnen omdat het over de breedte het beste paviljoen is. Van een duurzame energie zuinige bouw met warme uitstraling, waarbij het personeel zorgt voor een continu schone omgeving tot goede service en entertainment tijdens het diner. De eigenaren hebben aan alles gedacht. Daardoor is Bries in korte tijd uitgegroeid tot een begrip aan de kust en een voorbeeld voor veel andere strandpaviljoenhouders.

Schoon, Sfeer, Service en Duurzaamheid

Naast de verkiezing van het beste strandpaviljoen werden er nog vier andere prijzen uitgereikt. De paviljoens streden ook om een prijs in de deelcategorieën Schoon, Sfeer, Service en Duurzaamheid. De winnaars in deze categorieën zijn Strandpaviljoen Vooges uit Zandvoort, (Schoon), Beachclub Royal uit Hoek van Holland (Sfeer), Paviljoen Nautique uit Zandvoort (Service) en strandpaviljoen De Buren van Nes uit Ameland (Duurzaamheid).

Verkiezingsonderdelen

De beoordeling is gebaseerd op de mening van het publiek dat van april tot begin juli een stem kon uitbrengen op de website www.strandpaviljoen2010.nl. Daarnaast bezochten promotieteams van Strand Nederland alle strandpaviljoens voor een beoordeling ter plaatse en om bezoekers naar hun mening over de strandpaviljoens te vragen. Tenslotte konden paviljoenhouders ook zelf via een enquêteformulier een stem uitbrengen. Deze informatie leidde tot een lijst van genomineerden waaruit een onafhankelijke jury een keuze heeft gemaakt.

Jury

De jury bestond naast Cees van der Padt (NBTC) uit Rob Geus (SBS presentator van o.a. de Smaakpolitie), Jos van Halst (Strandpaviljoen de Banjaard, winnaar schoonste paviljoen 2009), Norma de Jong (bestuurslid van KHN en winnares van de duurzaamheidprijs 2009 van de Provincie Friesland met haar sauna Hotstones) en Peter Ludovici (eigenaar van Strandpaviljoen Blue Lagoon, winnaar van het Beste Strandpaviljoen 2009).

Doel en organisatie verkiezingen

De verkiezingen worden georganiseerd om de kwaliteit van de paviljoens langs de Nederlandse kust te promoten en de aantrekkelijkheid van het Nederlandse strand te vergroten. Paviljoens die duurzaamheid, schoonheid, sfeer en service integraal in hun bedrijfsvoering hebben opgenomen worden zo beloond. De verkiezingen zijn een gezamenlijk initiatief van Strand Nederland, Koninklijke Horeca Nederland en Stichting Nederland Schoon.

Kijk voor meer informatie op: www.strandpaviljoen2010.nl