Ingezonden persbericht



()

McDonald's stimuleert fruit eten met nieuw Shrek Happy Meal

Amsterdam, 8 juli 2010 - Vandaag introduceert McDonald's in Nederland een Happy Meal waarin Shrek centraal staat. Bijzonder aan dit Happy Meal is het groene Vers Shrek Fruit als toetje. Met het Vers Shrek Fruit wil McDonald's op een leuke manier het eten van fruit onder kinderen stimuleren. McDonald's speelt hiermee in op de strategie waarin een gevarieerd en gezond voedingspatroon steeds belangrijker wordt.

McDonald's gebruikt voor haar producten alleen ingrediënten van hoge kwaliteit, die met zorg zijn geselecteerd. Het Vers Shrek Fruit bestaat uit drie soorten fruit: 50% stukjes groene appel, 10% groene druiven en 40% stukjes groene meloen. Het fruit is verpakt in een speciaal Shrek fruitcupje. Zo wil McDonald's haar jonge gasten niet alleen een heel leuk, maar ook een verantwoord toetje aanbieden. De introductie van het Vers Shrek Fruit past in de McDonald's strategie Good Food Fast. Kwaliteit op alle fronten staat daarin centraal. McDonald's wil haar gasten steeds de beste kwaliteit en een gevarieerde keuze bieden, ook in de Happy Meals. De laatste jaren zijn onder andere worteltjes aan het menu toegevoegd en kunnen de kinderen ook voor fruitproducten en zuivel kiezen.

Wensen in vervulling

Net als Shrek in de nieuwe film kunnen de jonge gasten van McDonald's een wens in vervulling laten gaan. Bij elk Happy Meal ontvangen ze een speciaal Shrek kaartje waarmee ze online een wens kunnen doen. Eind augustus zal McDonald's samen met Nickelodeon in de studio van het programma SuperNick een aantal wensen in vervulling laten gaan. Hierbij valt te denken aan wensen als 'Ik wil illusionist worden en een verdwijntruc doen" of 'Ik wil vliegen aan een paraplu zoals Mary Poppins". McDonald's wil zo als familierestaurant altijd verrassend en 'fun' voor haar gasten zijn.

()

Over McDonald's

In Nederland heeft McDonald's 222 restaurants, die wekelijks door ruim 3 miljoen gasten worden bezocht. Meer dan 15.500 medewerkers vormen de kern van de organisatie. Het streven naar kwaliteit in alle facetten van de bedrijfsvoering staat centraal.

--------------------------------------