Fun introduceert stadswinkels

09/07/2010 15:03

FUN BELGIUM NV

* Fun City is een nieuw stadswinkelconcept van Fun

* Eerste winkel opent in Blankenberge als proefproject

Blankenberge - Op vrijdag 9 juli is in Blankenberge de allereerste Fun City winkel opengegaan. Fun City is een totaal nieuw concept waarbij de formule van de Fun vrijetijdswinkels samengebald wordt tot een stadswinkel van slechts een paar honderd vierkante meter. De winkel aan de Grote Markt in Blankenberge is een eerste proefproject voor dit nieuwe concept.

Vrijetijdsketen Fun was al langer op zoek naar een opportuniteit om het concept Fun City uit te testen. Toen er in het centrum van Blankenberge een winkelpand vrij kwam, was dit de kans bij uitstek. Fun City is een afgeleide van de Fun formule, aangepast in functie van de beperkte oppervlakte en de knowhow die Fun verzamelde rond assortiment en verwachtingen.

Bart Coeman, voorzitter van Fun: "Fun City in Blankenberge is de eerste Fun winkel op klein formaat. De proefperiode moet aantonen dat het Fun concept leefbaar is als stadswinkel. Na zes maanden proefdraaien wordt de formule geëvalueerd en bijgestuurd waar nodig. We hebben er alle vertrouwen in dat Fun City een levensvatbaar concept is dat later ook in andere steden navolging kan krijgen."

De look and feel van de nieuwe winkel sluit aan bij de bestaande Fun winkels. De moderne gevel en het interieur ogen zeer vertrouwd. De gekende shop-in-de-shopformule wordt hier niet toegepast, behalve voor de Standaard Bookshop. Maar er is niettemin een aanbod van Studio 100 producten, een ruime keuze Lego en Playmobil en veel ruimte voor knutsel- en schoolgerief.

Het accent ligt op speelgoed, multimedia, boeken, geschenken, school- en bureelgerief en een basisaanbod babyartikelen. Grote producten zoals tuinmeubelen, gocarts of grote trampolines zijn niet opgenomen in de winkel. Ook in deze centrumwinkel zal het assortiment wisselen volgens het seizoen. Zo wordt er in de zomer uiteraard meer zomer- en strandspeelgoed verkocht. Dat wil echter niet zeggen dat Fun City in Blankenberge een winkel voor de toeristen is. Toeristen zijn meer dan welkom, maar het accent ligt toch op de inwoners van Blankenberge en omgeving, die hier het hele jaar door, 7 dagen op 7 hun gading kunnen vinden. De winkel is op weekdagen op van 9u30 tot 18u30 en in het weekend en op feestdagen van 10u tot 18u.

De introductie van het Fun City concept betekent niet dat Fun voortaan zijn aanpak zal veranderen. De nadruk blijft liggen op de grote oppervlakte winkels in de periferie van de stad. Het ritme van twee tot drie nieuwe winkels per jaar blijft behouden. Later dit jaar is nog een opening gepland en ook voor 2011 staan er drie nieuwe winkels op stapel.

*****

Over FUN

Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie.

In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop.

Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding.

Fun telt momenteel 31 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun realiseert een jaaromzet van 80 miljoen euro.

Fun, daar begint de pret.