Vermogensversterking Sandd succesvol afgerond

13/07/2010 09:46

Sandd BV

Afgelopen vrijdag, 9 juli, zijn de definitieve handtekeningen gezet onder een vermogensversterking van postbedrijf Sandd. Naast een vermogensversterking van ruim

10 miljoen euro heeft er ook een herschikking van de aandelenstructuur plaatsgevonden. Met de entree van een aantal nieuwe aandeelhouders, die eerder al substantieel geïnvesteerd hebben in Sandd, zijn de huidige aandeelhouders NIBC Capital Partners, Neon Private Equity (voormalig Fortis Private Equity) en Trimoteur uitgetreden.

De nieuwe aandeelhouders, welke gevormd worden door een grote groep informals, hebben hun belang ondergebracht in een stichting. Vanuit de stichting is er een driekoppige Raad van Commissarissen benoemd, welke als sparringpartner voor het management team fungeert.

De nieuwe Raad van Commissarissen zal bestaan uit de heren Albert Hartog (huidige voorzitter RvC), Frans van Belle en Joost van Raay. De CEO van Sandd, Gert-Jan Morsink zal rapporteren aan deze nieuwe Raad van Commissarissen.

De afgelopen maanden is op een zeer constructieve wijze met adviseur Boer & Croon, de banken (ABN AMRO Bank (voorheen Fortis) & Rabobank) en de Private Equity partijen (Neon Private Equity, NIBC Capital Partners en Trimoteur) samengewerkt om te komen tot de nieuwe financieringsstructuur. Dit was een complex en intensief proces, zeker in het licht van het huidige financiële- en investeringsklimaat.

Door de vermogensversterking zal Sandd de komende jaren haar ambitieuze doelstellingen waar kunnen maken, deze moeten leiden tot een volume van zo'n 800 miljoen poststukken eind 2012. Sandd heeft nadrukkelijk gekozen voor een autonome groei in deze zeer concurrerende postmarkt.

Sandd

Sandd is het op één na grootste postbedrijf van Nederland. Met vaste bezorgdagen, aantrekkelijke tarieven en een betrouwbare goede kwalitatieve dienstverlening bezorgt Sandd sinds 2001 geadresseerd drukwerk voor een uiteenlopende klantenkring van postorderaars tot banken, verzekeraars, tijdschriften en direct mails tot loterijen en charitatieve instellingen. De doelstelling van Sandd is een marktaandeel van 20-25%.





http://www.sandd.nl


Noot voor de redactie:

Achtergrondinformatie (