Gemeente Westerveld

tevredenheidsonderzoek Wmo-cliënten

Veel voldoendes in tevredenheidsonderzoek Wmo-cliënten

Het college heeft de zogeheten `Horizontale verantwoording Wmo 2009' vastgesteld. In dit document staat wat de gemeente Westerveld in het jaar 2009 heeft gedaan met, en op basis van, de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Er is gebruik gemaakt van eigen gegevens en de rapportage van de SGBO over het tevredenheidsonderzoek, dat dit voorjaar onder cliënten is gehouden. De cliënten hebben Westerveld ruime voldoendes gegeven voor:


- de hulp bij het huishouden 8


- het collectief vervoer 7,2


- voorzieningen 7,5

Wat betreft hulp bij het huishouden, is 97% cliënten tevreden over de keuzemogelijkheden tussen aanbieders. En 99% van de cliënten is (zeer) tevreden over de behandeling met respect.
De Wmo-raad is bij 42% van de cliënten bekend, wat aanzienlijk hoger is dan in de referentiegroep (29%).

Naast de tevredenheidscijfers wordt in de Horizontale verantwoording aandacht besteed aan burgerparticipatie, preventief jeugdbeleid, maatschappelijke opvang, omvang van de subsidiestromen en het aantal cliënten individuele voorzieningen.

Vanaf 16 augustus 2010 is de Horizontale Verantwoording Wmo 2009 te downloaden op deze website.