Path Solutions implementeert complete oplossing voor Bank of Khartoum in niet eerder vertoonde recordtijd

KUWAIT CITY--(BUSINESS WIRE)-- 20100713 --

Path Solutions, een vooraanstaande in Koeweit gevestigde leverancier van bankiersystemen, en de Bank of Khartoum (“BOK”), Soedan’s grootste Islamitische handels- en middenstandsbank, heeft vandaag melding gemaakt van het succesvolle gebruik van de iMAL oplossing binnen een buitengewone projectplanning van slechts 8 maanden, wat BOK in staat stelt tot het hebben van een zeer snel rendement. Met het iMAL Enterprise Islamic Banking & Investment System zal BOK in staat zijn haar dienstverleningsmogelijkheden te verbeteren met als doel de snelle rollout van nieuwe Islamitische producten en diensten aan haar klanten. iMAL zal de bank ook het voordeel bieden van gecentraliseerde activiteiten en risicomanagement, waardoor het zijn concurrentiepositie verbetert en de winstgevendheid verhoogt.

“Bank of Khartoum toont een agressieve visie van groei en expansie op de lokale markt en in de Afrikaanse buurlanden. Opnieuw is een belangrijke mijlpaal bereikt in de transformatie van BOK,” verklaarde Fadi Al Faqih, General Manager van BOK. “Op basis van gedegen due diligence, zijn we gestart met een technologiegestuurd transformatie-initiatief met Path Solutions’ iMAL als kern. We zijn van mening dat de iMAL oplossing onze gehele IT-infrastructuur zal versterken en bij zal dragen in het upgraden van de bedrijfsprestaties. De oplossing zal ons ook in staat stellen tot het lanceren van nieuwe onderscheiden producten en diensten aan onze klanten met gebruikmaking van de nieuwste moderne technologieën.”

Als commentaar op de Go Live verklaarde Dr. Khalid Amir Osman, PhD, Head of IT bij BOK: “We waren plezierig verrast toen zowel de implementatietijd als de kennisoverdracht onze oorspronkelijke verwachtingen overtrof. Deze project implementatie is absoluut een wereld record als het gaat om de kernbank implementaties voor banken van een soortgelijke omvang. Het team van Path Solutions heeft een fantastische prestatie geleverd door het meteen bereiken van een hoog niveau van efficiency en klanttevredenheid en het project is met succes geleverd terwijl het voldeed aan alle gespecificeerde projecteisen. We vertrouwen erop dat we met iMAL een volgende stap zetten naar de volgende generatie bankieren.”

Als een van Afrika’s vooraanstaande en meest innovatieve banken dwingt BOK groot respect af bij de financiële gemeenschap. Het is ook de handelsbank met de langste continue geschiedenis in het land. BOK heeft een netwerk van 18 vestigingen in de hoofdstad, 32 vestigingen in het land en 75 ATMs over geheel Soedan. De expansieplannen van de bank houden rekening met de behoefte om vertegenwoordigd te zijn in alle belangrijke industriële, agrarische en commerciële centra waar hun zakelijke klanten zijn gevestigd en met de behoefte aan het opbouwen van een sterke retailcustomerbase voor zowel stortingen als leenproducten.

Said Naji Moukadam, President van Path Solutions, “Met veel genoegen vertrouwt BOK op onze AAOIFI-gecertificeerde software-oplossing die we zeer snel konden gebruiken. BOK heeft uitgebreide hulpbronnen gemobiliseerd die geen moeite hebben gespaard om deze mijlpaal te helpen bereiken. We hechten grote waarde aan de fantastische bijdrage van het BOK-team bij het zorgen voor een naadloze overgang naar op Sharia gebaseerd bankieren.”

Volgens Alain Abou Khalil, Path Solutions’ VP Professional Services, werd de iMAL oplossing geïmplementeerd via een ingewikkelde architectuur van gedistribueerde en gecentraliseerde databases. SAFE werd geïnstalleerd bij 32 gedecentraliseerde vestigingen en 18 gecentraliseerde vestigingen van BOK.

Abou Khalil legde uit: “Het gebruiksgemak van iMAL, onze werkmethodologie en ons uiterst capabele Professional Services team hebben het ons mogelijk gemaakt om uitstekende resultaten te leveren in een korte periode. In dit verband maak ik van de gelegenheid gebruik om beide implementatieteams te feliciteren met hun enorme inspanningen bij het leveren van deze geweldige prestatie die is gebaseerd op een fraai voorbeeld van teamwork tussen leverancier en klant. We verheugen ons op BOK’s voortdurende succes in Soedan.”