Ingezonden persbericht


14 juli 2010

UNILEVER VERLENGT OUTSOURCINGSCONTRACT MET BT

Unilever heeft besloten zijn zevenjarige outsourcingsovereenkomst met BT met vier jaar te verlengen. Het nieuwe contract vertegenwoordigt een waarde van circa ¤173 miljoen. BT zal zich binnen de nieuwe overeenkomstt richten op versnelde technologische innovatie op gebied van unified communications, messaging, supply chain, draadloze technologie en mobiel werken verspreid over meer dan 100 landen.

BT ondersteunt Unilever momenteel in de drie regio's waarin Unilever actief is. De geleverde dienstverlening behelst het ontwerp, beheer en dagelijkse operatie van een veilige, geïntegreerde IT-netwerkinfrastructuur. BT stelt Unilever in staat om effectief in alle markten te opereren, daarbij zowel medewerkers, consumenten, klanten, partners als leveranciers ondersteunend. De infrastructuur beslaat een geïntegreerd platform gericht op data, spraak, video en mobiliteitsdiensten voor circa 1.000 locaties.

De nieuwe overeenkomst versterkt de huidige wereldwijde relatie tussen beide partijen en ondersteunt Unilever in zijn ambitieuze innovatiedoelstellingen, daarbij voortbouwend op eerdere, gezamenlijke investeringen. De nadruk van de overeenkomst ligt op het benutten van BT's wereldwijde innovatie- en ontwikkelingsmogelijkheden en het delen van kennis, mensen, processen en opkomende technologieën. Door de overeenkomst wordt Unilever ook verder ondersteund in het leveren van nieuwe supply chain applicaties.

Jeff Kelly, CEO van BT Global Services zegt: 'We zijn verheugd dat Unilever ervoor heeft gekozen om het bestaande contract te verlengen. Unilever is een van onze grootste klanten in een belangrijke markt voor ons.'

'Ons voornaamste doel is om een partner van wereldformaat te zijn en Unilever de komende jaren te ondersteunen bij zijn ambitieuze transformatie- en groeiplannen. We streven naar uitmuntende klantenservice en het bieden van innovatieve proposities die Unilever helpt de prestaties te verbeteren, kosten te besparen en vooraanstaande merkproducten te leveren aan klanten en consumenten.'

Pascal Visée, Chief Enterprise Support Officer van Unilever voegt toe: 'De producten van Unilever worden iedere dag door meer dan 2 miljard mensen gebruikt. Onze ambitie is om onze omzet te verdubbelen en tegelijkertijd de impact op het milieu terug te brengen. BT is een partner die we vertrouwen, de kwalitatieve, solide diensten die door hen worden geleverd kunnen ons helpen die ambitie te realiseren.'

Het originele contract dat in november 2002 werd aangekondigd had een waarde van circa ¤1 miljard, en was het eerste omvangrijke wereldwijdee telecommunicatie outsourcingscontract en een van de grootste wereldwijde overeenkomsten voor BT. BT en Unilever zullen met deze samenwerking Unilever's infrastructuur omvormen tot een van de meest moderne corporate netwerken ter wereld. Op het moment van ondertekening in 2002 was het contract de grootste telecommunicatie outsourcingsovereenkomst in de geschiedenis van het Verenigd Koninkrijk.

Einde